۵ روش عاشق کردن دیگران

 

 

۵ روش عاشق کردن دیگران

 

۵ روش عاشق کردن دیگران

 
برخـی افراد ممکن است با خواندن این مقاله پیشنهادات من را غیر اخلاقی و غیر منـصـفانـه تلقی کنـنـد.
بـه بـازی گرفتن احساسات دیگران کار نـا پـسـندی است بـخـصوص کسانی که بسیار دوستتان دارند. خیلی خوب میشد هر کسـی را کـه خـواهان او بـودیـد سـهـل و آسـان بـه دست میاوردید بدون آنکه نیاز به نقش بازی کردن داشته باشید. اما متاسفانه دنیای واقعی همیشه اینگونه عمل نـمـیکند. بعضی وقتها شما به امید بدست آوردن فرد خاصی ماهها خود را به آب و آتش میزنید به عشق او زنـدگی میکنـید و حسرت داشتنش را میکشید و عاقبت بدون ثمر و نتـیجـه ناکام می مانید. و آنـجاسـت کـه راهـکـارهـای ذیل ناگهان همچون موهبتی آسمـانـی جـلـوه گـر خـواهند شد.
البته توصیه های من سحر و جادو نبوده و آنگونه نیز نمیـبـاشـدکه شخصی را برغم خواست و میل باطنی و با بکارگیری این تکنیکها وادار بـه آن کند که دلباخته و عاشق شما گردد. کاری که این تکنـیـکها انجام می دهند شـانـس و اقـبـال را بمقدار زیادی به سود شما افزایش می دهند. آیا این کار شرورانه و نادرست است؟ من اینطور فکر نمیکنم بنابراین به مطالعه خود ادامه دهید.
 

● زیاد معاشرت کنید... سپس غیر قابل دسترس گردید
هـر چه بیشتر با شخصی ارتباط داشته باشید آن شخص بیشتر شما را دوست خواهد داشت. این را دیوید لیدمن متخصص رفتار انسانها بیان می کند. در واقع حق با اوسـت. چندین مطالعه دیگر نشان داده کـه در مـعـرض قـرار گـرفـتن مکرر با هر محرک خاص ما را نسبت به آن محرک علاقه مند تر می گرداند. (تنها زمانی این نظریه صدق نمی کنـد کـه واکنش اولیه ما به آن محرک منفی باشد). بنابراین در ابتدای آشنایی از آنکه کناره گیـر، گریزان و غیر قابل دسترس باشید، پرهیز کنید. در عوض به دنبـال بهانه های فراوان برای آنکه وقت خود را با وی بگذرانید باشید.
اکنون حواستان را کاملا جمع کنید چون این مرحله زیرکانه بوده و احتیاج به مهارت دارد. درست زمانی که مطمئن شدید که او را مجذوب خود کرده و محبوب گشته اید به تدریج معاشرت خود را کاهش داده و کمتر در دسترس قرار گیرید و این کـار را تـا زمانی کـه وی دیگر شما را دیگر ملاقات نکرده و نبینـد ادامه دهید. شـما هم اکنون "قانون کمـیابی" را بطور مؤثر بکار گماردید.
 
 همه ما واقف هستیم که:
مردم خـواهـان چیزهایی هستـند که نمیتوانند داشته باشند. و همیشه در دسترس بودن شـما سبب کاهـش ارزش و شـان شما می گردد. برای مثال هـرگـاه پـایتان را از در خانه بیرون بگذارید و با توده عظیمی از الماس بروی زمین روبرو گردید، کم کم برایتان عادی شده و دیگر آنها را بچشم سنگهای گرانبها و ارزشمند نخواهید نگریست. این قانون کمیابی است که سبب میشـود بـیشتر طالب آنها گردید. با آنان باشید و سپس کمیاب گردید و مشاهده خواهید کرد محبوب تر می شوید. ما مرتبا در مورد مسایلی چون شور و اشتیاق، جـاذبـه جـنـسـی و عـشـق صحبت به میان میاوریم اما به "شباهت ها" اشاره ای نمیکنیم .
 
بـایـد آگـاه باشیم افراد با خصوصیات متضاد در بلـنـد مـدت جـذب یـکدیـگر نـمی شوند. ما همواره در جستجوی شباهتها میان خود و شریک زندگیمان می بـاشیم. اغـلب ما بـا گـشـتـن و مـعـاشرت با دوستانی که مورد علاقه امان نمی باشند ترس داریـم پس چـرا با مـعشـوق خود چنین کنیم؟ علاقمند بودن و دوست داشتن کسی بسیار مهم تر از آن است که ما عاشق آن فرد باشیم. تنـها شباهت های اخلاقی و شخصیتی ما نیست که حائز اهمیت میباشد. هرگاه شما با فردی کـه از لـحاظ ظاهـر شبـیـه شـما باشد آشنا گردید، احتمال آنکه وی شیفته و دلباخته شما گردد ۴ برابر بیشتر میباشد.
 

● کار دلپسندی برایش انجام ندهید.... بـگذاریـد او برایتان کارهای دلپسندی انجام دهد
هرگاه شما کار پـسـنـدیـده ای بـرای شـخـصی انجام دهید، از دو جهت احساس خوبی خواهید داشت: احـساس خـوشـنودی از خـودتان و صمیمیت با فردی که شما اندکی با عملتان لوسش کرده اید. ما معمولا بمنظور توجیه زحمات و یا هزینه هایی که صرف فرد مورد نظر کرده ایم در شایستگی و استحقاق وی مبالغه وخیالپردازی میکنیم. سـرانجام آنکه:ما آن فرد را بیشتر دوست خواهیم داشت.هرگاه شخصی برای ما کار پسندیده ای انجام میدهد، خوشنود میگردیم. اما در کنار آن احساسات ناخوشایند دیگری نیز تظاهر خواهند کرد. گاه غرق در هیجانات میشویم. در تـنگنا قرار می گیریم که مانند همان فرد بامعرفت که آن لطف را در حق شما کرده عمل نماییم یعنی آنکه لطفش را جبران کنیم. و حتی زمانیکه آن عمـل نـیک از سوی شخصی صورت می گـیـرد کـه شـما علاقه وافری به وی داشته اما نسبت به احساسش نسبت به خودتان مردد هستید، مسئله بسیار بغرنج تر میگردد. متوجه منظورم می شـوید؟ هنگامی که ما شیفته و شیدای شخصی می شویم، ناگزیریم برای او کارهای لطف آمیزی انجام دهیم.اما بهتر آنست اجازه دهید او شما را لوس کند.
 

● به او نگاه کنید...
زیـک روبیـن روانـشـنـاس دانشگاه هاروارد مطالعه ای را صورت داد تا دریابد آیا قادر است عشق را بطور علمی توسط ضبط مدت زمانی که دو عاشق بیکدیگر چشم دوختـه انـد، مورد اندازه گیری قرار دهد.
 وی دریافت که دو فردی که عمیقا عاشق یکدیگر می بـاشند ۷۵ درصد از زمانی را که گفتگو می کنند، به همدیگر نگاه می کنند. و هـنـگـامی که فرد ناخوانده ای به میان صحبتشان وارد میگردد آهسته تر روی از یکدیگر برمی گـردانـنـد. در گـفـتـگوهـای معمولی افراد ۳۰ تا ۶۰ درصد از وقت را به نگاه کردن به یـکدیـگر اخـتـصـاص می دهند.
 
 اهمیت مقیاس روبین واضح میباشد:
 احتمال آنکه بگوییم دو فرد تا چه میزان عاشـق و دلبـاخته یـکدیـگر هستند را می تـوان بـا انـدازه گیـری مـدت زمـانـی کـه آن دو عاشقانه به یکدیگر زل می زنند تخمین زد.
 
برخـی روانـکاوان از آن در حین مشاوره برای آنکه دریابند تا چه اندازه زوجین به یکدیگر علاقه و عشق دارند سود می برند. هـمچنین این موضوع اطلاعات سودمند زیادی را بـرای آنـکه بـخواهید شخصی دلباخته شما گردد در اختیارتان قرار میدهد. اینگونه که: هرگاه به شخصی که دوسـتـش می دارید در حین گفتگو ۷۵ درصد از زمان به وی نگاه کنید. با این کار مغز آن فرد را فریب میـدهید. مـغز آن شخص آخرین باری که فردی تا این اندازه به او نـگـاه کـرده را بـخاطر آورده و تـحلـیـلش از این نگاه طولانی، وجود عشق و علاقه خواهد بود. در نتیجه این طـور مـی انـدیـشد که عاشق شما است و مغزش شروع به ترشح فنیل اتیلامین (PEA) می کند. ایـن مـاده از خانواده آمفی تامین ها میباشند که توسط سیستم عصبی ترشح میگردد.هنگامی که ما عاشق میشویم PEA همان عاملی است که سبب تعریق کف دستان، احساس دل آشوبی، و افزایش ضربان قلب میشود.هر چه شخصی که شما خواهانش میباشد PEA بیشتری بدرون جریان خونش جاری گردد احتمال آنکه او دلـبـاخـتـه شـمـا گـردد افـزایـش میـیابد. زمانی که شما نمی توانید صادقانه فردی فرد بی رغبـتـی را وابسته خود کنید، بکارگیری این تکنیک تولید PEA را کاملا میسر خواهد نمود. امتحان کنید.مطمئن هستم از نتیجه کار خود شگفت زده خواهید شد. زمـانـی کـه بـا شخصی هستید به وی حس عاشق بودن را القا کنید و اینکه او سـرانـجـام بـاورش شـود که عاشق شما است، زیاد بطول نخواهد انجامید.
 

● روی برنگردانید...
دیـگر یـافته های تعیین کننده در تحقیقات روبین: اگر فردی بـه زن و شوهری که در حـال گفتگو هستند، ملحق گردد، مدت زمان زیادی طول می کـشـد تـا نگاه آن زوج از یکدیگر منحرف شده و به نفر سوم برگردانده شود.
باز هرگاه این عمل را با شـخصـی کـه هنوز دلباخته شما نگشته بکار بندید، به او طوری القا میکنید کـه گویی دلبـاخته شماست و باعث سرازیر گشتن مقدار بـیـشـتـری PEA داخـل جریان خونش می شـوید. لئیل لونـز، مـتخصص روابط انسانها، این تکنیک را "چشمان آب نباتی" نـام نـهـاده. چشمانتان را به چشمان فردی که دوستش می دارید قفل نموده و ثابت در همان حالت نگه دارید. حتی زمانی که او صحبتـش پـایـان یـافـت و یا آنکه شخص دیـگـری به شما مـلـحـق شد، روی برنگردانید. وقتی سرانجام خـواسـتـیـد چشمانتان را از چشمانش برگردانید (پس از ۴-۳ ثانیه) آن کار را با بی میلی و آهستگی انجام دهید دقیقا مانند آنکه توسط یک آب نبات به یکدیگر چسبیده اید. شاید این تکنیک زیاد سودمند به نظر نرسد ولی باور کنید هرگاه بطور صحیح صورت گیرد از تعجب نفس شما را بند خواهد آورد. اگرآنقدر کمرو و خجالتی می باشید که قادر نیستید مستقیما به چشمها خیره شـویـد از تکنیک آب نـبـات صـرف نظر کرده و از این روش استفاده نمایید.بفردی که وارد گفتگوی شما شده روی برگردانده اما به محض آنکه سخنان آن فرد پایان یافت، بـه سرعت چشمانتان را به سمت شخص مورد علاقه خود بازگردانید. این یک حرکت بررسی کنـنده است. شما میـخواهید واکنش وی را از آنچه گوینده بیان داشته مورد بررسی قرار داده و بـه وی تفهیم کنید که بیش از آن فرد به او علاقه مند هستید.
 

● از علم مردمک سنجی کمک بگیرید...
ما هـمگی با حالت چشمها پیش از خواب آشنا هستیم وقتی بـه آنها مینگریم نگاهـی خمارآلود است. شما تنها به یک چیز برای ایجاد حالت چشمان پیش از خواب نیاز دارید: مردمک های بزرگ و متسع. بر طبق علم مردمک سنجی این عاملی اسـت کـه هـمه ما به آن پاسخ می دهیـم. شـما قادر نیستید مردمک چشم خود را آگاهانه کنترل کنید (به همین خاطر است که می گویند چشمها هیچگاه دروغ نمیگویند). اما شما میتوانـیـد با ایجاد شرایط مناسب حالت مردمک منبسط را پدید آورده و به نتیجه دلخواه بـرسید. ابتدا نور را کاهش دهید. هـرگاه میـزان روشـنـایـی و نـور مـحیـط کاهـش یابد مردمک چشمها متسع میگردند.
 به همین خاطر است که استفاده از نور شمع و یا کلیدهای کاهنده نور چراغها در رستورانهای رمانتیک ضروری میباشد. تنها با ملایم کردن و کاهش نور نیست که چهره ما جذاب تر بنظر میرسند، مردمکهای منبسط نیز سودمند هستند.

دانشمندان ۲ تصویر از یک زن را به مردان نشان دادند. هر دو تصویر یکسان و مشابه بود یکی از دو تصویر طوری دستکاری شده بود که مـردمک چشـمـها بـزرگـتـر بـنـظر بـرسنـد. زمانی که تصویر دستکاری شده را نشان مردان دادند، آنهـا زن را در تـصـویـر دسـتـکاری شده، ۲ برابر جذابتر از تصویر واقـعـیـش تـشـخیـص دادنـد. بـروی چهره مردان نیز آزمایش مـشـابـهـی صـورت گـرفـت و بـه زنـان نـشـان داده شـد و نـتایج مشابهی حاصل گشت.
همچنین هنگامی که ما به چیزی علاقه داریم و دوستش می داریم می نگریم، مـردمک چشمانمان باز بزرگتر و متسع می شوند. این را نیز می تـوان تـوسـط تـصـاویـر به اثبات رساند. این بار پژوهشگران تصویر یک زن زیبا را میـان تـعداد زیـادی از تـصـاویر معمولی و پیش پا افتاده قرار دادند سپس تغییر اندازه مـردمـک چـشمهای مردان حین مشاهده آن تصاویر را مورد بررسی قرار دادند. بدون اسـتـثـنـا مـردمـک چـشـمهـای مردان بروی تصویر مورد نظر منبسط می گشت. این یعنی که هرگـاه شـمـا شـدیدا مجذوب شخصی شده باشید باید تا حالا مردمک چشمانتان مانند حفره های سیاه متسع و بزرگ شده باشد!!
 

راه‌های آسان پول درآوردن

 

راه‌های آسان پول درآوردن

 

راه‌های آسان پول درآوردن

 
من خودم کتاب می‌نویسم، اما کسی را تشویق نمی‌کنم که از این راه پول درآورد؛ نه به این دلیل که از رقیب می‌ترسم، بلکه به این دلیل از دریافتی خود راضی نیستم.
 در واقع با توجه به زمانی که صرف می‌کنم این دریافتی بسیار کم است. اگر شما نیز علاقه خاصی به نوشتن دارید و اگر انسان سخت کوشی هستید این راه را امتحان کنید. اما فکر نکنید که به زودی کتابتان پرفروش می‌شود، چون در حالت عادی چنین اتفاقی نمی‌افتد. همانطور که باری ریتهولدز می‌گوید حتی یک دریافتی قابل توجه نیز پس از کسر هزینه‌ها و در نظر گرفتن زمان صرف شده ناچیز جلوه می‌کند.
 

معامله در بازار سهام، آپشن، آتی‌ها
اگر سابقه‌ای از کار در بازار سهام ندارید و مهارت خاصی هم کسب نکرده‌اید حساب کردن روی سود مبادله در بازار سهام دیوانگی است. به‌اندازه کافی در مورد موفقیت در بازارهای مالی نوشته شده و من نمی‌خواهم این حرف‌ها را تکرار کنم. من به شخصه گاهی در بازار سهام فعالیت می‌کنم، اما تلاش می‌کنم که ریسک را مدیریت کنم و تنها روی چیزی که می‌دانم می‌توانم از پسش بربیایم حساب می‌کنم. البته پول قابل توجهی در بازار سهام به دست نمی‌آورم، اما به این دلیل در این بازار فعالیت می‌کنم که فکر می‌کنم از پتانسیل لازم برای کسب یک درآمد مطمئن در بازار سهام برخوردارم و ضمنا از این کار لذت می‌برم. اگر می‌خواهید معامله در بازار سهام را امتحان کنید، اما تجربه‌ای در این کار ندارید باید کمی صبر و تحمل داشته باشید و کمی هم ضرر بدهید تا کار را یاد بگیرید. اگر واقعا از کارهایی که برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق باید انجام دهید لذت نمی‌برید بهتر است همین حالا فکر بازار سهام را از سر خود بیرون کنید. کار در این بازار اصلا آسان نیست. من روزی دو سه ساعت وقت صرف می‌کنم تا بتوانم در آینده موفق‌تر باشم.
 

کسب‌وکارهایی که به یک سرمایه 100 تا 1000 دلاری نیاز دارند
هزینه این کسب و کارها بسته به نیاز به خرید تجهیزات خاص، بررسی گذشته صنعت یا خرید بیمه متفاوت است. اغلب این کسب و کارها کاملا انعطاف پذیرند، اما باید کمی صبر داشته باشید تا به سوددهی برسید.
 

اجاره دادن یک اتاق یا انباری یا دفتر کار
برای فروش خانه‌ای که کمی برایتان بزرگ است زمان خوبی نیست؟ آیا یک گاراژ بی استفاده یا فضای اضافی در اختیار دارید؟ این فضاهای اضافی را اجاره دهید. حتی اگر در یک منطقه شلوغ شهر زندگی می‌کنید می‌توانید بخشی از پارکینگ خود را اجاره دهید. برای اجاره دادن یک دفتر کار هم فقط نیاز به یک محوطه خالی و یک میز و صندلی دارید. اگر نزدیک یک منطقه شلوغ زندگی کنید می‌توانید برای شب‌ها یک اتاق را اجاره دهید. البته اجاره دادن ملک به غریبه‌ها نیازمند آن است که سوابق قضایی افراد و اعتبارشان را بررسی کنید. به خصوص اگر بخواهید یکی از اتاق‌های خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید اجاره دهید باید بیشتر دقت کنید. البته ممکن است در شهر شما محدودیت‌هایی در زمینه اجاره دادن بخشی از مالکیت‌تان وجود داشته باشد. باید قبل از اقدام به این کار اطلاعات لازم را کسب کنید.
 

تدریس خصوصی
اگر سابقه تدریس دارید تدریس خصوصی بهترین کار است، زیرا شایستگی و توان کار با نوجوانان را دارید. اما اگر سابقه نداشته باشید چه؟ اگر در یک رشته علمی یا فنی تحصیل کرده‌اید می‌توانید به دانش‌آموزان کمک کنید. اگر ادبیاتتان خوب است یا زبان خارجی بلدید نیز موقعیت‌های کاری خوبی پیدا می‌کنید. حتی علایق خود را در صورتی که مورد توجه دیگر افراد قرار بگیرد می‌توانید آموزش بدهید. هزینه‌های این کار متفاوت است، زیرا ممکن است مقررات محلی ایجاب کنند که برای تدریس به کودکان و نوجوانان مدرک خاصی ارائه دهید. باید اطلاعات کافی را قبل از شروع کار کسب کنید.
 

کسب‌و‌کارهایی که به بیش از 1000 دلار سرمایه نیاز دارند
سرمایه لازم برای شروع کار بسیار مهم است. این ایده‌های پرهزینه نباید عملی شود مگر این که شما در کار مورد نظرتان تجربه داشته باشید یا پول زیادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید. اگر بیکار هستند و پس‌انداز کمی دارید این روش‌ها را امتحان نکنید. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی نیست که موفق شوید. بنابراین حساب‌های بازنشستگی خود را خرج نکنید و سند خانه‌تان را گرو نگذارید مگر این که منابع مالی دیگری داشته باشید.
 

خرید دارایی اجاره‌ای
خرید یک دارایی قابل اجاره دادن روش خوبی برای پول در آوردن است. اگر می‌خواهید به هر دلیلی خانه خود را کوچک کنید می‌توانید در یک آپارتمان زندگی کنید و خانه بزرگ خود را اجاره دهید. با این حال باید سرمایه کافی برای این کار را داشته باشید، بنابراین چنین ایده‌ای به درد همه نمی‌خورد. همچنین باید سعی کنید کارهایی نظیر ترمیم و تعمیر خانه را خودتان انجام دهید تا پول کمتری خرج شود. اما کار در بازار مسکن خطرات خودش را دارد و باید حواستان را جمع کنید.
 

فرانشیز
اگر کسی هستید که از کار زیاد نمی‌ترسد، فرانشیز راه خوبی برای شما است. اگر در حوزه مورد علاقه تان (رستوران، تعمیر ساعت و دیگر موارد) تجربه فرانشیز داشته باشید می‌توانید پول خوبی به دست آورید. به نظر من، بهتر است به جای اینکه یک رستوران از خودتان داشته باشید، فرانشیز کنید.
برای عملی کردن این ایده به کار زیادی نیاز دارید. مکان، رقبا و نوع کار باید در نظر گرفته شود. ضمنا از یک صد هزار دلار تا نیم میلیون دلار باید سرمایه‌گذاری کنید. البته اگر بتوانید وام بگیرید کارتان آسان‌تر می‌شود.
 

معنی برخی کلما تی که از زن‏ها می‏شنوید

 

یک .

خبٌ : این کلمه‏ای است که زنان برای پایان دادن به مکالمه‏هایی استفاده می‏کنند که در آن حق با آن‏هاست و شما باید خفه‏ بشوید.‏

دو .

پنج دقیقه : اگر مشغول لباس‏پوشیدن است یعنی حداقل نیم ساعت. هرچند پنج دقیقه دقیقاً معادل پنج دقیقه است اگر به شما پنج دقیقه بیش‏تر زمان جهت تماشای فوتبال داده شده باشد.‏

 

سه.

هیچٌی : این آرامش قبل از توفان است. معنی و مفهوم آن این است که باید به شدت گوش‏به‏زنگ باشید . بحث‏هایی که با هیچی شروع می‏شوند، غالباً با خبٌ تمام می‏شوند.‏

چهار .

بفرمایید: این کلمه اصلاً ربطی به اجازه دادن انجام کاری ندارد. "اگه جرئت داری" در آن مستتر است .

پنج .

آه بلند : این در حقیقت یک کلمه محسوب می‏شود که معمولاً درست فهمیده نمی‏شود. آه بلند یعنی او فکر می‏کند شما یک احمق به‏دردنخور هستید و او نمی‏داند چرا دارد وقتش را با ماندن و بحث با شما سر هیچٌی تلف می‏کند .


شش.

اشکال نداره : این یکی از خطرناک ‏ترین جملاتي است که زن شما ممکن است به شما بگوید. اشکال نداره یعنی اون به زمان طولانی‏تری احتیاج دارد که تصمیم بگیرد شما چگونه باید تاوان این اشتباه‏تان را پس بدهید.‏

هفت .

ممنون : از شما تشکر می‏کند. فقط بگویید خواهش می‏کنم. هیچ حرف اضافه‏ای نزنید . خیلی ممنون می‏تواند نشان دهنده یک خطر بالقوٌه باشد .

هشت .

اصلاً هرچی : این ترکیب برای گفتن دهنت سرویسه یا مرده ‏شورت رو ببرن استفاده می‏شود .


نه .

نگران‏ش نباش عزیزم، خودم انجام می‏دم: یک جمله بسیار خطرناک دیگر. به معنی آن‏که این کار به دفعات متعدد به شما محول شده و حالا تصمیم گرفته خودش دست به کار شود. این حالت معمولاً منجر به حالت‏ی خواهد شد که شما بپرسید چی شده؟

 

چطور عذرخواهی کنیم؟

 

همه آدمها گاهی اوقات مرتکب اشتباه می شوند اما همه نمی دانند چطور باید به درستی اشتباهشان را جبران کنند.

همه مان می دانیم عذرخواهی یعنی چه: عذرخواهی ابراز پشیمانی و گناه درمورد حرفی که زده ایم یا کاری که کرده ایم و باعث ناراحتی شده و تقاضای بخشش است. اما همچنین می دانیم که غرورمان را زیر پا گذاشتن و گفتن "معذرت می خواهم"، کار سختی است. اگر جبران اشتباهتان یا از بین بردن تاثیرات حرفهایی که در عصبانیت به زبان آورده اید، برایتان سخت است، این مقاله را حتماً بخوانید چون به شما نشان می دهیم که در عین حفظ شان و غرور خود، متواضعانه عذرخواهی و طلب بخشش کنید.

مراحل

1. مشکل را پیدا کنید. آیا حرفی نامهربانانه بر زبان آوردید، بااینکه ممکن است راست بوده باشد؟ آیا نتوانستید به قولی که داده اید عمل کنید؟ آیا این رنجش متعلق به گذشته بوده یا جدید است؟ اگر ندانید برای چه باید عذرخواهی کنید، هیچوقت نخواهید توانست به درستی اینکار را انجام دهید. اگر فکر نمی کنید کار اشتباهی انجام داده باشید، آن احساس پشیمانی و ناراحتی را به خاطر احساسی که کسی درنتیجه کاری که شما کرده اید، تجربه می کند، ابراز کنید. با فرض اینکه این تاثیر غیرعمدی بوده است، ریشه عذرخواهی در این است که اثرات و عواقب کارهایی که می کنید را بر فرد مقابل پیشبینی نمی کنید و بعد می فهمید که اثرات مخرب آن عمل شما خیلی بیشتر از فواید آن بوده و آنجاست که می خواهید جبران کنید.

2. مسئولیت تقصیر خود را گردن بگیرید، بدون اینکه نیمی از آن را به گردن دیگران بیندازید. بپذیرید که قطعاً تقصیر شما بوده است. عذرخواهی که تمام و کمال نباشد درست مثل توهین است. عذرخواهی با بهانه آوردن دیگر عذرخواهی نیست. درست است که ممکن است افراد یا چیزهایی دیگری هم در آن تقصیر دست داشته باشند اما شما نمی توانید به خاطر آنها عذرخواهی کنید. شما باید فقط از جانب خودتان عذر بخواهید.

3. متوجه باشید که جای هیچ بهانه ای نیست. به هیچ وجه دنبال بهانه نباشید. عذرخواهی کردن به همراه بهانه آوردن دیگر عذرخواهی به شمار نمی رود. مسئولیت کامل کاری که کرده اید را بر عهده بگیرید. و اگر کسی که از او عذرخواهی می کنید قبول نکرد، بدانید که شایسته آن نبوده است اما باز هم عذرخواهی خود را پس نگیرید و بگویید که معذرت می خواهید.

4. زمان عذرخواهی کردنتان را تعیین کنید. گاهی اوقات بلافاصله بعد از ارتکاب یک اشتباه بهترین زمان برای عذرخواهی است و گاهی اوقات هم نه. نیش یک حرف ناراحت کننده را می توان با یک معذرت خواهی سریع از بین برد اما سایر تقصیرات نیازمند این است که زمانی بگذرد تا قبل از اینکه فرد مقابل بخواهد یک کلمه دیگر از دهان شما بشنود کمی آرام شده باشد. اما هرچه زودتر برای اشتباهتان عذرخواهی کنید، تاثیر گذارتر خواهد بود.

5. "معذرت می خواهم. نباید این حرف را میزدم."

عذرخواهیتان را روی کاغذ بیاورید. نامه ای برای فرد موردنظر بنویسید و همه حرفهایی که دوست داشتید رو در رو به او بگویید را در آن بنوسید. اگر چندان با نوشتن راحت نیستید می توانید صدایتان را ضبط کنید. اینکار نه تنها به شما کمک می کند وقتی طرفتان را دیدید یادتان بماند که چه چیزهایی به او بگویید، بلکه می توانید آنرا همراه خود آورده و اگر خجالت می کشید کلاماً آنرا مطرح کنید، به طرفتان بدهید. اما همیشه یادتان باشد که یک عذرخواهی مستقیم و رو در رو و صادقانه همیشه بهتر است. پس سعی کنید اینکار را رو در رو انجام دهید چون عذرخواهی بم نامهف ایمیل یا تلفن نشاندهنده عدم تلاش و اطمینان شماست.

6. با به زبان آوردن تقصیر و احساسی که ممکن است به وجود آورده باشد، شروع کنید. خیلی دقیق اتفاق را توضیح دهید تا طرف مقابل به درستی متوجه شود که برای چه عذر می خواهید. از استفاده کلمه "اما" خودداری کنید (مثلاً نگویید معذرت می خواهم اما...) چون این کلمه نشان می دهد که معذرت نمی خواهید. همچنین نگویید که "معذرت می خواهم که چنین احساسی دارید" یا "معذرت می خواهم که ناراحت شدی". برای کاری که کردید معذرت بخواهید. این جملات اینطور به نظر میرسد که انگار فرد مقابل را متهم می کنید و این معذرت خواهی واقعی نیست. پس برای احساسات آنها ارزش بگذارید و مسئولیت کار خود را قبول کنید، درست مثل عذرخواهی های زیر:

o "رئیس متاسفم که دوباره دیر آمدم. می دانم که شیفتم 10 دقیقه پیش شروع شده بود. امیدوارم که این تاخیرم مشکلی برایتان به وجود نیاورد."

o "عزیزم متاسفم که تولدت را فراموش کردم. می دانم جای هیچ بهانه ای نیست. امیدوارم فکر نکنی که فراموشت کردم. اجازه بده همه چیز را جبران کنم."

7. "این یک توضیح است نه بهانه. بهانه جایی ندارد."

جبران کنید. فکر کنید که چه چیز باعث شد آن کار اشتباه را انجام دهید. آیا به خاطر این است که همیشه برای سر موقع رسیدن یا به خاطر سپردن روزهای مهم تنبل هستید؟ آیا به خاطر این است که عادت دارید به برخی نظرات فوراً واکنش دهید، بدون اینکه لحظه به یک دیدگاه دیگر فکر کنید؟ آیا به خاطر این است که از زندگیتان راضی نیستید و آن را تقصیر دیگران می اندازید؟ مشکل اصلی را پیدا کنید و آنرا برای فرد مقابل توضیح دهید (البته به شکل یک توضیح نه یک بهانه) و به آنها بگویید که برای جبران آن مشکل چه می خواهید بکنید تا دیگر در آینده دوباره اتفاق نیفتد:

o "تاریخ تولدت را به این خاطر یادم رفت چون چند وقتی است که سر کار خیلی استرس دارم و خیلی خودخواهم که آن را سرت خالی کردم. از فردا ساعت کارم را کمتر می کنم این باعث می شود بتوانیم وقت بیشتری را با هم بگذرانیم."

o "به خاطر این ازت دور بودم و سرد شده بودم چون فکر می کردم از اینکه کارم را از دست داده ام من را ترک می کنی. ببین این لیست کارهایی است که برای پیدا کردن کار می خواهم انجام بدهم."

8. به خاطر نقشی که در زندگیتان دارند از آنها قدردانی کنید و تاکید کنید که به هیچ وجه قصد خراب کردن رابطه را ندارید. این همان زمانی است که برای طرفتان توضیح دهیم چه چیز این مدت شما را به هم وصل کرده بوده و به عزیزانتان بگویید که واقعاً دوستشان دارید. برایشان بگویید که زندگیتان بدون اعتماد و همراهی آنها چقدر سخت خواهد بود.

9. از آنها یک فرصت دیگر برای جبران اشتباهتان بخواهید. به آنها بگویید که خیلی دوست دارید نشانشان دهید که از اشتباهتان درس گرفته اید و برای تغییر اوضاع می خواهید اقدام کنید. طلب بخشش کنید و منتظر پاسخشان بمانید. اینکار باعث می شود فرد مقابل قدرت لازم برای غلبه بر موقعیت را احساس کند.

10. صبور باشید. اگر عذرخواهیتان مقبول نشد از آنها به خاطر شنیدن حرفهایتان و اجازه دوباره برای عذرخواهی مجدد در آینده تشکر کنید. مثلاً بگویید که درک می کنید که هنوز از دستتان ناراحت هستند اما از اینکه اجازه عذرخواهیم بهتان دادند تشکر کنید. و از آنها بخواهید که اگر نظرشان عوض شد و خواستند که ببینندتان با شما تماس بگیرند. گاهی اوقات افراد می خواهند که بخشندتان اما هنوز به کمی زمان برای آرام شدن نیاز دارند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که عذرخواهیتان پذیرفته شود:

o از وسوسه شدن برای آوردن چند بهانه در آخر کار اجتناب کنید. درعوض، از قبل برنامه بریزید که برای درآوردن از دل آنها چه کار می خواهید بکنید .

o یادتان باشد، فقط چون کسی عذرخواهی شما را قبول کرده است به این معنا نیست که کاملاً بخشیدتتان. ممکن است زمان ببرد، حتی زمانی طولانی تا فرد دوباره به شما اعتماد کند. شما کار زیادی برای سرعت بخشیدن به این روند ندارید. اگر فرد موردنظر واقعاً برایتان مهم است، ارزشش را دارد که زمان لازم را به او بدهید تا آرامتر شود. نباید انتظار داشته باشید که فوراً به حالت عادی برگردند.

o درعین حال نباید اجازه بدهید که او تا آخر عمر آنرا بر سرتان بکوبد. همانطور که شما باید یاد بگیرید چطور عذرخواهی کنید آنها هم باید یاد بگیرند چطور ببخشند.

11. روی حرفتان بمانید. این مرحله هم مثل بقیه مرحله ها خیلی مهم است. یک عذرخواهی واقعی باید یک تصمیم را به دنبال خود داشته باشد و باید برای جدی کردن عذرخواهیتان همیشه روی قولتان بمانید. درغیراینصورت، عذرخواهیتان معنای خود را از دست می دهد و اعتماد دوباره از بین می رود.

نکات

· درصورت امکان فرد را کناری بکشید و تنهایی از او عذرخواهی کنید. نه تنها اینکار احتمال تاثیرگذاشتن افراد دیگر را روی تصمیم فرد کمتر می کند، استرس و اضطراب شما را هم کمتر می کند. اما اگر در حضور دیگران فرد را ناراحت کرده باشید و باعث شده باشید که آبروی او جلوی دیگران برود، عذرخواهیتان هم باید در میان عموم انجام گیرد تا تاثیرگذارتر باشد.

· از زبان بدنی آرام و متواضعانه استفاده کنید. دست به سینه ایستادن یا با انگشت اشاره کردن باعث می شود طرفتان حالت دفاعی به خود بگیرد.

· اگر طرف مورد نظر برای حرف زدن درمورد جبران تقصیرتان دوست داشت که با شما صحبت کند، این را یک فرصت عالی ببینید. مثلاً اگر تولد همسرتان را فراموش کرده اید، ممکن است تصمیم بگیرید که شبی دیگر را حسابی جشن بگیرید. البته این مسئولیت را از گردنتان باز نمی کند که مناسبت مهم بعدی را فراموش کنید اما نشان می دهد که حاضری برای همسرتان وقت بگذارید.

· همیشه یک معذرت، معذرت دیگری را هم دنبال خود می آورد، یا از طرف شما برای چیز دیگری که یادتان افتاده یا از طرف مقابل. پس برای بخشیدن آماده باشید.

· یک عذرخواهی درست همیشه درمورد فرد آسیب دیده است. سعی کنید عذرخواهیتان را دقیقاً روی کار اشتباهی که انجام داده اید و طرف مورد نظر متمرکز کنید.

· مدام تکرار نکنید که طرفتان از دستتان عصبانی است یا نه. اینکار باعث می شود دوباره نظر به سمت شما اشتباهتان برگردد. یادتان باشد که بخشیدن زمان می برد پس صبور باشید.

· پس از اینکه عذرخواهی کردید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید و دنبال راه بهتری برای کنار آمدن با آن موقعیت باشید. بااینکار دفعه بعدی که موقعیتی مشابه اتفاق بیفتد، می توانید بسیار عاقلانه تر و درست تر رفتار کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

هشدارها

· گاهی اوقات تلاش برای عذرخواهی منجر به یک مشاجره دیگر می شود. خیلی مراقب باشید تا دوباره بحثی پیش نیاید و زخم های کهنه سر باز نکند.

· اگر بخشیده شدید خیلی تعجب نکنید.

· هیچوقت معذرت نخواهید مگراینکه واقعاً از ته دل بخواهید. عذرخواهی های مصنوعی خیلی راحت مشخص می شوند، پس اگر برای عذرخواهی آمادگی ندارید، آنقدر روی خودتان کار کنید تا آمادگیش را پیدا کنید.

· حتی اگر فکر می کنید آن نیمی از آن مشکل تقصیر طرف مقابلتان بوده است، در وسط عذرخواهی آن را به زبان نیاورید. حداکثر کاری که می کنید این باشد که خیلی مختصر ذکر کنید که او می تواند برای از میان برداشتن سوءتفاهمات کمکتان کند و بعد دوباره از او عذرخواهی کنید.

· هیچوقت درمورد احساس بدی که دارید حرف نزنید. عذرخواهی درمورد گناه شما، شرمساری شما، ترس از عدم پذیرش، اضطراب و تنهاییتان نیست، این عذرخواهی مربوط به طرف مقابلتان است.

· هیچوقت تصور نکنید که طرف آسیب دیده با طولانی کردن مدت زمان بخشیدنتان می خواهد شما را تنبیه کند. اما مراقب علائم هشداری باشید که نشان می دهد می خواهند کینه این مشکل را تا ابد در دلشان نگه دارند.

 

آيا مي دانيد........

 

 آيا مي دانيد تقريبا يك سوم وزن يك زن و يك دوم وزن يك مرد را ماهيچه تشكيل مي دهد.

آيا مي دانيد 30 برابر جمعيتي كه امروزه بر روي كره زمين است در زير خاك مدفون اند.

آيا مي دانيد با يك مداد مي توان خطي به طول 56 كيلومتر كشيد.

آيا مي دانيد عقرب ها تنها موجوداتي هستند كه اشعه راديواكتيو تاثيري بر آنها ندارد.

آيا مي دانيد عقرب ها دو دشمن دارند كه يكي از آن ها يك نوع سار و ديگري مگس است.

آيا مي دانيد شيشه به ظاهر جامد است ولي مايعي است كه با سرعت بسيار كند حركت مي كند.

آيا مي دانيد اولين راه شوسه و زيرسازي شده در جهان توسط داريوش ساخته شد.

آيا مي دانيد نور مي تواند در يك ثانيه 7.5 دور، دور زمين بچرخد.

آيا مي دانيد اگر تمام رگ هاي خوني را در يك خط بگذاريم تقريبا 97000 كيلومتر مي شود.

آيا مي دانيد سرعت صوت در فولاد 14بار سريع تر از سرعت آن در هواست.

آيا مي دانيد وقتي مگس بر روي يك ميله فولادي مي نشيند به اندازه 2ميليونيم ميليمتر خم مي شود.

آيا مي دانيد فشار در مركز خورشيد تقريبا 700 ميليون تن بر 5/4 مترمربع است.

آيا مي دانيد طول عمر مردم سوئد و ژاپن از ديگر ملل جهان بيشتر است.

آيا مي دانيد داغ ترين نقطه زمين در دالول اتيوپي است كه دماي هوا در سايه 94 درجه است.

آيا مي دانيد 1 ليتر سركه در زمستان سنگين تر از تابستان است.

آيا مي دانيد 60 درصد از ماهواره هاي جهان، نظامي و 40 درصد بقيه غيرنظامي است.

آيا مي دانيد در هر ثانيه 5000 بيليون بيليون الكترون به صفحه TV برخورد مي كند تا تصوير را ايجاد كند.

آيا مي دانيد يك بيليون برابر با ميليون ضرب در ميليون است.

آيا مي دانيد شانس شبيه بودن دو اثر انگشت 1 به 64 ميليارد است.

آيا مي دانيد يك گالن روغن سوخته، مي تواند تقريبا 1 ميليون گالن آب تميز را آلوده كند.

آيا مي دانيد خوردن 1 سيب اول صبح، بيشتر از قهوه باعث دورشدن خواب آلودگي مي شود.

آيا مي دانيد قديمي ترين آدامسي كه جويده شده، متعلق به 9000 سال پيش بوده است.

آيا مي دانيد اسكيموها هم از يخچال استفاده مي كنند، منتها براي محافظت غذا در مقابل يخ زدن.

آيا مي دانيد جويدن آدامس هنگام خردكردن پياز مانع از اشك ريزي شما مي شود.

آيا مي دانيد در 4000 سال قبل، هيچ حيواني اهلي نبود.

آيا مي دانيد به طور متوسط روزانه 12 نوزاد به خانواده ها اشتباه داده مي شوند.

آيا مي دانيد هيچ كس نمي داند چرا صداي اردك ها اكو نمي شود.

آيا مي دانيد سس كچاپ در سال 1830 به عنوان يك دارو به فروش مي رفته است.

آيا مي دانيد لئوناردو داوينچي 10 سال طول كشيد تا لب هاي موناليزا را نقاشي كند.

آيا مي دانيد وقتي پاهايتان را آرام بالا بياوريد و به پشت بخوابيد در ماسه فرو نمي رويد.

آيا مي دانيد اكثر افراد در كمتر از 7 دقيقه خوابشان مي برد!

آيا مي دانيد يك انسان 8 ثانيه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.

آيا مي دانيد سالي 500 شهاب سنگ به زمين برخورد مي كنند.

آيا مي دانيد خورشيد روزي 126000 ميليارد اسب بخار انرژي به زمين مي فرستد.

آيا مي دانيد كوچك ترين زمين فوتبال ساخته شده يك بيست هزارم يك تار مو است.

آيا مي دانيد با دويدن مي توان مسافر زمان بود و كسري از ثانيه از ديگران بيشتر عمر كرد.

آيا مي دانيد 56 درصد افرادي كه چپ دست هستند، تايپيست اند.

آيا مي دانيد براي توليد 1 ليتر بنزين 23.5 تن گياه در گذشته مدفون شده است.

آيا مي دانيد هر 1 دقيقه نسل يك موجود زنده منقرض مي شود.

آيا مي دانيد داوينچي با يك دست مي نوشت و با دست ديگر نقاشي مي كشيد.

آيا مي دانيد گوش و بيني در تمام طول عمر رشد مي كنند.

آيا مي دانيد آب دريا بهترين ماسك صورت است.

آيا مي دانيد در ساخت برج ايفل 2.5 ميليون پيچ و مهره به كار رفته است.

آيا مي دانيد بيني انسان قادر به تشخيص 10000 نوع بوي مختلف است.

آيا مي دانيد انرژي كه خورشيد در 1 ثانيه توليد مي كند براي مصرف 1 ميليون سال زمين كافي است.

آيا مي دانيد غيرممكن است كه بتوانيد با چشم باز عطسه كنيد.

آيا مي دانيد ما در طول زندگيمان 18 كيلو پوست مي اندازيم.

آيا مي دانيد رنگ مورد علاقه 80 درصد آمريكايي ها آبي است!

آيا مي دانيد وقتي شخصي در سريلانكا سرش را از طرفي به طرفي ديگر تكان مي دهد يعني "باشه".


آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می‌توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند؟

آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد؟

آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است؟

آیا میدانستید که در حال حاضر 6 میلیون اختراع در جهان وجود دارد که ادیسون با 1094 اختراع رکورد دار است؟

آیا میدانستید که اگر تمام کرات منظومه شمسی را با هم جمع کنیم و سپس آن را دو برابر کنیم باز هم به اندازه کره مشتری نمی‌شود؟

آیا میدانستید که وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیاست؟

آیا میدانستید که ملخ ها فراوان ترین موجودات بر روی زمین هستند و موجوداتی هستند که در روز دو برابر وزن خود غذا می‌خورند؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس از10 هزار عدسی تشکیل شده است؟

آیا میدانستید که طبیعت سیاره اورانوس بر خلاف زمین است یعنی دو قطبش گرم و قسمت های استوایی آن بسیار سرد است؟

آیا میدانستید که سوسک ها مقاوم ترین موجودات در برابر گرسنگی هستند. آنها میتوانند یک ماه بدون غذا و دو ماه بدون آب زنده بمانند؟

آیا میدانستید که نیروی جاذبه ماه میتواند باعث زمین لرزه شود؟

آیا میدانستید که شیارهاى کف دست کمکی براى بهتر گرفتن اشیاء است؟

آیا میدانستید که لاشخورها قادر به دیدن یك موش كوچك از ارتفاع ۴ كیلومتری میباشند؟

آیا میدانستید که مردم فیلیپین به بیش از ۱۰۰۰ لهجه سخن میگویند؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند؟

آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری میكند؟

آیا میدانستید که خورشید در مدار کهکشان شیری با سرعت ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند؟

آیا میدانستید که نام قدیم یونان، هلاس برگرفته از هلیوس خدای خورشید بوده است؟

آیا میدانستید که فقط قورباغه های نر قور قور می‌کنند؟

آیا میدانستید که خرس با تمام سنگینی خود میتواند با سرعت ۵۰ كیلومتر در ساعت بدود؟

آیا میدانستید که افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند؟

آیا میدانستید که شكلات بر عصب و قلب سگ تاثیر بد دارد، با کمی شكلات میتوان یك سگ را کشت؟

آیا میدانستید که یک قطره لیكور عقرب را دیوانه می‌كند و عقرب خودش را نیش می‌زند و می‌كشد؟

آیا میدانستید که مایع موجود در نارگیل نارس را می‌توان بجای پلاسمای خون استفاده كرد؟

آیا میدانستید که درخت بلوط تا قبل از پنجاه سالگی میوه نمی‌دهد؟

آیا میدانید نوعی عنکبوت میتواند ۳۰۰ برابر وزنش را بلند کند.

آیا میدانید طول موج نور مرئی بین ۷۰۰ - ۴۰۰ نانومتر است.

آیا میدانید خورشید کوچکترین ستاره دنیا است.

آیا میدانید وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید.

آیا میدانید مردم فیلیپین به بیش از ۱۰۰۰ لهجه سخن میگویند.

آیا میدانید مسن ترین انسان دنیا با ۱۴۲ سال سن الان در ایران زندگی میکند.

آیا میدانید به گفته صندوق پول جهان ایران در تورم رتبه ۵ جهان است و تا چند سال دیگر ۱ خواهد شد.

آیا میدانید ایران فلاتی به وسعت ۱/۶۴۸/۱۹۵ کیلومتر مربع است.

آیا میدانید گرانترین کفش دنیا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

آیا میدانید گرانترین سینمای خانگی ۲۱۰ میلیون تومان است.

آیا میدانید گرانترین بلندگوی جهان ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آیا میدانید گرانترین ساعت دنیا سویسی بوده و ۱ میلیارد تومان است.

آیا میدانید گرانترین ماشین دنیا یک الگانس که با الماس تزیین شده و بیش از ۱ میلیارد است.

آیا میدانید فاصله بین مچ دست تا ارنج برابر با طول کف پا است.

چگونه مردم را به خود جذب کنیم

 

 چگونه مردم را به خود جذب کنیم
        

      
            روش های اثبات شده برای بهبود مهارت های ارتباطی شما با مردم!مترجم:
            مزیم نقدیسی


                 
                  

            فصل 1
            در ده ثانيه نشان دهيم كه براي خود كسي هستيم .
            يكي از دوستان من به نام كارن در حرفة خود كه تزيين و مبلمان خانه هاست
            بسيار ماهر و مورد قبول است . همسر او نيز به همان اندازه در كار خودش
            كه ارتباطات است ، شهرت قابل توجهي دارد . آنها دو پسر كوچك دارند .
            در محيط كار همه مطيع كارن هستند و براي نظراتش ارزش قائلند . او در
            اين زمينه فردي سرشناس است .
            با اين حال هميشه از اين مسئله شكايت دارد كه وقتي مي خواهد در مشكلات
            كاري همسرش به او كمك كند ، يا وقتي درمسائل مربوط به مدرسة بچه هايش
            شركت كند ، هيچ كس به حرف هاي او اعتنا نمي كند .
            او يكبار از من پرسيد : « چه طور ميت وانم در يك جمع مورد توجه واقع
            شوم ، طوري كه بتوانم نظر افرادي كه مرا نمي شناسند به خود جلب كنم يا
            حداقل آدم جالبي به نظر برسم ؟ » روش هايي كه در اين بخش آمده ، به شما
            كمك مي كند تا به اين هدف دست يابيد . شما مي توانيد با استفاده از اين
            روش ها ، درنظر هر كسي ، فردي خاص باشيد . و در هر جمعي نظرها را به
            خود جلب كنيد ، حتي اگر درآن جمع فردي بيگانه و ناآشنا باشيد .
            بياييد ، از لبخند زدن شروع كنيم .
            افراد موفق مي دانند يكي از قوي ترين سلاح ها لبخندشان است ، به همين
            دليل كاري مي كنند ، با اين شيوه بيشترين تأثير را بر بيننده بگذارند .
            لبخندهاي كوتاه و مصنوعي ، امروزه كاربرد چنداني نداردو در هزارتوي
            دنياي امروزديگر هيچ تأثيري را بر جاي نمي گذارد .به رهبران بزرگ دنيا
            ، كساني كه سخنراني هاي اساسي ، ايراد مي كنند ، يا صاحبان شركت هاي
            معتبر و مشهور نگاه كنيد . هيچ يك از آنها را در حال لبخند زدن نمي
            بينيد . افراد با نفوذ و نامي نيز در همة طبقات اجتماعي ، اين چنين اند
            ، ولي وقتي خطوط لبخند بر چهره هاي شان نقش مي بندد ، آن قدر قدرتمند
            عمل مي كند .و كه دنيا را به لبخند زدن وا مي دارد .

 


            راهكار 1
            لبخند اثر بخش
            وقتي مي خواهيد با كسي سلام و احول پرسي كنيد ، ابتدا لبخند نزنيد ،
            چون ارزش لبخندتان را از بين مي بريد . سعي كنيد ،لحظه اي به صورت او
            خيره شويد ، سپس مكث كنيد .
            وضعيت روحي او را به طور كامل بررسي نماييد .
            آن گاه با لبخندي عميق ، گرم و سرشار از توجه و علاقه به او نگاه كنيد
            ، لبخندي كه چشمان تان را هم فرا گيرد .
            اين لبخند مانند موجي گرم و گيرا ، مخاطب شما را دربر مي گيرد .
            با اين تأخير كوتاه مخاطب شما احساس مي كند كه اين لبخند ، صادقانه و
            فقط متعلق به اوست .
            زبان نگاه
            چشمان شما مانند مواد منفجره ، مي توانند احساسات مردم را به تكاپو و
            هيجان وا دارند . افراد موفق مي دانند كه نگاه هاي عميق و طولاني مي
            توانند بسيارمفيد باشند ، بخصوص ميان دو جنس مخالف . در كارهاي اداري ،
            حتي زماني كه طرف مقابل از احساسات عاشقانة شما آگاه نيست ، زبان و
            نگاهي نيرومند مي تواند تأثيري عميق و نافذ بر زن و مرد بگذاريد . اين
            نوع نگاه توأم با ادراك و احترام ، احساسات دروني شما را القاء خواهد
            كرد .

            راهكار 2 ( براي زنان )
            زبان نگاه
            فكر كنيد ،چشمان تان با شيريني لذيذ و دلنشيني به چشمان مخاطب تان
            چسبيده است .
            حتي بعد از پايان سخنان تان نيز به نگاه هاي تان ادامه دهيد . لازم است
            سويي ديگر را بنگريد ، اين كار را به آهستگي و بدون جلب توجه انجام
            دهيد ، آخرين چسبندگي هاي شيريني را آن قدر بكشيد تا سرانجام تمام شود
.

            راهكار 3 ( براي مردان )
            زبان نگاه
            هنگام حرف زدن با مردان ، ازروش نگاه هاي پرنفوذ استفاده كنيد . ولي
            زماني كه مي خواهيد دربارة مسائل شخصي صحبت كنيد ، از نگاه هاي كوتاه
            تري استفاده كنيد . تا مخاطب تان احساس نكند مورد تهديد قرار گرفته يا
            منظور شما را به درستي درك نكرده است .
            ولي در برخوردهاي روزمره ، ارتباط چشمي خود را به تدريج افزايش دهيد و
            وقتي با زني همكلام شديد ، ازاين شيوه بيشتر استفاده كنيد .
            اينك روش مهمي را مطرح مي كنيم كه باعث مي شود شما فرد پر منزلتي جلوه
            كنيد .
            از دندان هاي خود بياويزيد
            افراد موفق در زندگي با اطمينان عمل مي كنند . با عتماد به نفس حركت مي
            كنند . هميشه لبخندي توأم با غرور بر لب دارند . هيچ ترديدي به خود راه
            نمي دهند . طرز رفتار شما نشان مي دهد كه شما مرد يا زني هستيد كه
            برجشته و ممتاز بودن ، عادت ذاتي شماست . به اين روش تجسمي ، كه طرز
            سلوك شما را همچون فردي موفق آشكار مي شازد ، توجه كنيد . من آن را با
            اين عبارت مي خوانم : با دندان هاي خود بياويزيد .
            راهكار 4
            با دندان هاي خود بياويزيد
            فرض كنيد ، يك گيرة آهنين كه در سيرك با دندان از آن آويزان مي شوند به
            چهار چوب دري كه مي خواهيد از آن عبور كنيد آويخته باشند . آن را با
            دندان مي گيريد ، و در حالي كه محكم در ميان دندان هاي خود نگاه داشته
            ايد ، شما را به بالاترين نقطه مي رساند . وقتي از دندان هاي خود
            آويزان باشيد ، همة عضالت شما در بهترين حالت خود كشيده مي شوند .
            حالا آماده ايد تا مردم را در جايي كه مي خواهيد به خود جذب كنيد ، يا
            كارهاي روزانة خود را انجام دهيد ، يا آن جا كه تنها فرد مهمي به نظر
            برسيد ، فرود بياييد .
            تكيه گاه بچه هاي بزرگ باشيد
            نخستين واكنش شما در برابر فردي كه براي اولين بار او را ملاقات مي
            كنيد ، ذهنيتي به وجود مي آورد كه تمامي روابط شما در ان شكل مي گيرد .
            اگر از كسي كه تازه با او آشنا شده ايد چيزي مي خواهيد ، بايد به او
            ثابت كنيد كه خاص بودنش رادرك مي كنيد .
            شيوه اي كه در اين جا به آن اشاره مي كنيم ، به شما قدرتي مي بخشد تا
            بتوانيد هر چه را از ديگران مي خواهيد ، به سادگي به دست آوريد . من
            اين روش را تكيه گاه بچه هاي بزرگ مي نامم .
            راهكار5
            تكيه گاه بچه هاي بزرگ شويد
            اين نقطة اتكا را در اختيار هر كسي كه ملاقات مي كنيد ، قرار دهيد .
            درست در لحظه اي كه به شخص جديدي معرفي مي شويد
            به او پاداش دهيد . همان لبخحند گرمي را كه به بچة بازيگوشي كه از روي
            پاهاي شما جست و خيز مي كند ، مي زنيد و همان توجهي را كه نسبت به او
            داريد ، در مورد آشناي جديد خود دلنشين دهان بي دندان بچه را از او
            تحويل بگيريد . وقتي فرد جديد ، بتواند كاملاً به شما تكيه كند ، يعني
            شما خاص بودن او را درك كرده ايد !
            در ده ثانيه نشان دهيم كه براي خود كسي هستيم ، درون هر كسي كودكي
            نهفته و براي اين كه شما قدر و منزلت او را درك كنيد ، گهوارة خود را
            به لرزه در آورد .
            دوست قديمي سالم
            اگر مي خواهيد مردم به شما علاقه مند شوند ، بايد به آنها نشان دهيد ،
            چه قدر دوست شان داريد ! وقتي به دوستي ، قديمي مي رسيم ، بدون كمترين
            تأملي ، سرشار از گرمي و محبت با او روبه رو مي شويم . ناخودآگاه خنده
            بر لب هايمان مي نشيند . حلوتر مي رويم . نگاه هاي مان مهربان و
            دوستانه مي شود . و سرانجام براي در آغوش گرفتنش ، به سويش مي شتابيم .
            ولي اغلب وقتي با فردي نا آشنا روبه رو مي شويم ، با خجالت يا بي
            تفاوتي احساس ناخوشايندي را به او منتقل مي كنيم كه باعث سردي رابطه مي
            شود .
            به اين شيوة تجسمي ، توجه كيند . با بكارگيري اين روش مطمئناً ، در
            نخستيم ملاقات با هر كسي ، برخورد گرمي را با او خواهيد داشت .

            راهكار 6
            دوست قديمي سلام
            وقتي با كسي برخورد مي كنيد تصور كنيد دوست قديمي شماست و ازاين كه
            فرازو نشيت زندگي ، شما رامدت ها از هم دور كرده ناراحت بوده ايد ، ولي
            حالا خدا را شكر مي كنيد كه اين ديدارسبب شده تا به دوست خود برسيد !
            تجسم اين تجربة لذتبخش ، زنجيره اي از واكنش هاي مطلوب را درشما
            ايجادمي كند ، از باز شدن ناخودآگاه گرة ابروها گرفته تا حالت قرار
            گرفتن انگشت هاي پا ويا هر چيزي كه سبب بروز عكس العمل مي شود .
            اينك روش هايي را كه به شما كمك مي كنند تا بتوانيد درنظر همه جلب توجه
            و خوش برخورد جلوه كنيد را ياد گرفته ايد ، ولي كار هنوز تمام نشده است
            . علاوه براين كه مي خواهيد مورد علاقه و اقع شويد ، بايد مورد اعتماد
            ، باهوش و داراي اعتماد به نفس باشيد . سه شيوة بعدي به شما كمك مي
            كنند تا با اين اهداف دست يابيد .
            حركات حاكي از بي قراري بروز ندهيد
            در برخورد با ديگران ، اگر مي خواهيد مورد اعتماد واقع شويد ، همة
            حركات ناشيانه و غير ضروري خود را سركوب كنيد . حركات حاكي از بي قراري
            اين احساس را درمخاصب شما ايجاد مي كند ، كه در جايي ، مرتكب اشتباه
            شده ايد يا دروغ مي گوييد .
            اين شيوه ، شما را ياري مي دهد ، تا كاملاً قابل قبول و مورد اعتماد به
            نظر برسيد .

            راهكار 7
            حركات غير ضروري را حذف كنيد
            وقتي با كسي صحبت مي كنيد به خارش بيني تان كه مي خارد ، وزوز گوش تان
            كه صدا ميكند يا درد پاي تان ، توجهي نكنيد . وول نزنيد ، به خود
            نپيچيد ، و يا جايي از بدن تان را نخارائيد . از همه مهم تر اين كه دست
            هاي خود را از صورت تان دور نگاه داريد . حركات دست در نزديگي صورت و
            حركاتي ازاين قبيل موجب مي شود شنونده در صحت حرف هاي شما ترديد كند.

            كانال سكوت را انتخاب كنيد
            اگر مي خواهيد در نظر مردم فردي باهوش جلوه كنيد ، به دقت به آنها
            بنگريد ، سعي كنيد احساس شان را دربارة حرف هايي كه مي زنيد ، درك كنيد
            و پاسخ خود را مطابق با آن فراهم كنيد .
            نيازي نيست كه زبان اشارات را به طور كامل بياموزيد . شما از طريق كسب
            تجربه و گذر زمان با مهارت هاي رفتاري و ديداري آشنا خواهيد شد . اغلب
            مردم مي دانند ، اگر مخاطب بي توجهي كند يا جاي ديگري را نگاه كند ، به
            اين معني است كه حرف هاي گوينده برايش جالب نيست . وقتي مخاطب قادر به
            تحمل حضور شما نباشد ، با دست كشيدن به پشت گردن خود واكنش نشان خواهد
            داد . وقتي مخاطب به شما احساس برتري كند . با دست هايش بازي خواهد كرد
            . پس ياد بگيريد ، هر وقت مخاطب تان خسته شد و شروع به بروز عكس العمل
            كرد ، بي درنگ ، كانال سكوت را انتخاب كنيد .

            راهكار 8
            كانال سكوت را انتخاب كنيد
            سعي كنيد هميشه در دو جهت سخن بگوييد : احساس خود را بيان كنيد ، در
            حالي كه مراقب واكنش مخاطب تان نيز هستيد . به اين ترتيب ، حركت بعدي
            خود را مطابق با آن طراحي كنيد و همه خواهند فهميد كه شما حواس تان جمع
            است و از هيچ چيزي غافل و بي خبر نيستيد و در نتيجه آدم باهوشي به نظر
            خواهيد رسيد .
            همه چيز را قبلاً تجربه كنيد
            كارشناسان معتقدند اگر قبل از انجام كاري ، رفتار خود را در ذهن مجسم
            كنيم ، صداها را در ذهن خود بشنويم و نوع حركات را مرور كنيم ، مي
            توانيم آن فعاليت را بسيار مؤثرتر انجام دهيم . استفاده از قوة تخيل و
            تجسم در كارها ، در انجام هر عملي مؤثر خواهد بود ، از جمله در حرفه
            هاي ارتباطي . به اين روش تجسمي كه در انجام همة فعاليت ها مؤثر است ،
            توجه كنيد . اين روش را قبل از رقتن به مهماني ها ، سمينارها يا جلسات
            مهم به كار ببنديد . همة آنچه را كه قرار است ، اتفاق بيفتد قبلاًَ در
            ذهن خود مجسم كنيد .

            راهكار 9
            همه چيز را قبلاً تجربه كنيد
            خود را به جاي فرد برتري كه مورد پسند شماست ، قرار دهيد و مثل او بودن
            را تمرين كنيد . خود را درحالي مجسم كنيد كه از دندان هاي تان آويزان
            شده ايد ، با همه دست مي دهيد ، لبخند مؤثر و خوشايندي بر لب داريد ، و
            از عملكرد چشمان گيرا يا زبان نگاه استفاده مي كنيد . صداي خود را 
            بشنويد كه به راحتي با همه گپ مي زنيد . از برتري و در اوج قرار گرفتن
            تان و اين كه ديگران را مجذوب خود كرده ايد ، لذت مي بريد .
            خود را به صورت همان فرد برتري كه مورد قبول تان است ، مجسم كنيد .
            خواهيد ديد كه همه چيز خودبه خود و همان طور كه مي خواهيد پيش مي رود .

            مردم دو دسته اند :
            يك دسته آنهايي كه وقتي وارد اتاقي مي شوند ،
            مي گويند : « خب ، من اين جا هستم »
            و دستة دوم ، كساني كه وقتي وارد اتاقي مي شوند ، مي گويند : « آه تو
            اين جا هستي . »

 

کاش بودي

 

کاش بودي تا دلم تنها نبود تا اسير غصه فردا نبود


کاش بودي تا نگاه خسته ام بي خبر از موج و دريا نبود


کاش بودي تا دو دست عاشقم غافل از لمس گل مينا نبود


کاش بودي تا زمستان دلم اين چنين پر سوزپر سرما نبود


کاش بودي تا فقط باور کني بعدتو اين زندگي زيبا نبود

 

بود؟

 

جواب زنده بودن مرگ نبود

تورابه خدا بود؟

مردن من مردن یک مرگ نبود

تورابه خدا بود؟

 

عکس های خیلی جدید بهنوش بختیاری

 

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

همرازان دات کام | Hamrazan

 

منبع:  http://www.hamrazan.com/

واژه های عجیب فارسی شده !!

 

در زبان فارسی در واژ‌ه‌ها عبارتی از یک زبان خارجی قرار دارد و شکل دگرگون شده آن وارد زبان عامه ما شده است به نمونه‌های زیر توجه کنید:

زپرتی :
واژة روسی Zeperti به معنی زندانی است و استفاده از آن یادگار زمان قزاق‌های روسی در ایران است در آن دوران هرگاه سربازی به زندان می‌افتاد دیگران می‌گفتند یارو زپرتی شد و این واژه کم کم این معنی را به خود گرفت که کار و بار کسی خراب شده و اوضاعش دیگر به هم ریخته است.

هشلهف :
مردم برای بیان این نظر که واگفت (تلفظ) برخی از واژه‌ها یا عبارات از یک زبان بیگانه تا چه اندازه می‌تواند نازیبا و نچسب باشد، جملة انگلیسی (I shall have به معنی من خواهم داشت) را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگویند ببینید واگویی این عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون دیگر این واژة مسخره آمیز را برای هر واژة عبارت نچسب و نامفهوم دیگر نیز (چه فارسی و چه بیگانه) به کار می‌برند.

چُسان فسان:
از واژة روسی Cossani Fossani به معنی آرایش شده و شیک پوشیده گرفته شده است.

شر و ور:
از واژة فرانسوی Charivari به معنی همهمه، هیاهو و سرو صدا گرفته شده است.

اسکناس:
از واژة روسی Assignatsia که خود از واژة فرانسوی Assignat به معنی برگة دارای ضمانت گرفته شده است.

فکسنی:
از واژة روسی Fkussni به معنی بامزه گرفته شده است و به کنایه و واژگونه به معنی بیخود و مزخرف به کار برده شده است.

نخاله:
یادگار سربازخانه‌های قزاق‌های روسی در ایران است که به زبان روسی به آدم بی ادب و گستاخ می‌گفتند Nakhal و مردم از آن برای اشاره به چیز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند

 

تقویت هوش هیجانی پسران

 

جام جم آنلاین: برخلاف هوش علمی و منطقی (IQ) که نزدیک به یک قرن است که صدها هزار نفر به بررسی و تحقیق درباره آن پرداخته‌اند، هشیاری هیجانی شامل مقوله‌هایی چون استقامت و پایداری در برابر شکست، از دست ندادن روحیه، مبارزه با افسردگی و یاس، همدلی و صمیمیت و امید داشتن است.

هنوز هیچ کس بدرستی نمی‌داند که هشیاری هیجانی چگونه در تنوع زندگی افراد نقش دارد، اما می‌توان گفت که هشیاری هیجانی می‌تواند بارها قدرتمندتر از هشیاری علمی یا بهره هوشی باشد. در واقع هیجان، پدیده‌ای است که هر روز در برخورد تن و روان ملاحظه می‌شود و مسائلی مانند عشق، کینه، نفرت، غم و شادی، خشم و غضب و پرخاشگری را در برمی‌گیرد. فرآیندهای هیجانی با واکنش‌های بدنی اغلب دارای همبستگی هستند و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند، چنانچه ضربان قلب گاهی بشدت تند می‌زند و اشک، خود به خود از چشم‌ها فرو می‌ریزد یا رنگ از رخساره فرد می‌پرد. کوشش در جهت مهار کردن واکنش‌های هیجانی عملی ارزشمند، انسانی، اجتماعی و هوشمندانه است که در هوش هیجانی دیده می‌شود.

نتایج تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که مهارت های هوش هیجانی، درزندگی تحصیلی، شخصی و اجتماعی کردن کودکان نقش مهمی ایفا می‌کند. هیجان‌ها قادرند توجه را به هر سمت سوق دهند که این خود بر یادگیری، حافظه و رفتار تاثیر می‌گذارد. مثلا توانایی کنترل هیجان‌ها می‌تواند به کودکان کمک کند در کلاس درس تمرکز حواس داشته باشند و موقعیت‌های اضطراب‌زا را اداره کنند. در واقع کودکانی که مهارت‌های بالاتری از لحاظ هوش هیجانی دارند، در مقایسه با کودکانی که از این لحاظ دارای مهارت‌های کمتری هستند، تمایل دارند موقعیت‌های تحصیلی بالاتری را تجربه کنند.

دانیل گلمن، روان‌شناس در این زمینه می‌نویسد «زندگی خانوادگی نخستین آموزشگاه ما برای آموختن درباره عاطفه است. ما در این فضای خصوصی یاد می‌گیریم که چه احساسی درباره خودمان داشته باشیم و در ارتباط با دیگران نسبت به احساساتمان چگونه فکر کنیم و چه واکنش‌هایی را برگزینیم و نیز امیدها و ترس‌هایمان را چگونه تشخیص دهیم و ابراز کنیم.»

این آموزش عاطفی فقط از طریق گفتار و رفتار مستقیم پدر و مادر با فرزندان اتفاق نمی‌افتد، بلکه رفتار پدر یا مادر در واکنش به احساسات خود با همسر نیز سرمشق فرزندان قرار می‌گیرد. برخی از این والدین، آموزگاران با استعداد و درخشانی در زمینه عواطف به شمار می‌آیند و برخی دیگر نیز از این لحاظ بسیار ضعیف هستند. آموزش در زمینه مهارت‌های هیجانی می‌تواند به توفیق بیشتر شاگردان در امر تحصیل منجر شود. مثلا یک شاگرد بسیار باهوشی ممکن است در آزمونی دچار اضطراب شده و مردود شود چرا که این دانش‌آموز مهارت‌های پرداختن به حل مشکل را نیاموخته است. کودکان دارای هوش هیجانی بیشتر علاقه‌مندند در مدرسه به شیوه‌ای که از نظر اجتماعی مناسب‌تر و غیرپرخاشگرانه‌ است، رفتار کنند.

آموزش سواد هیجانی

علاوه بر این بنابر تحقیقات انجام شده، وجود نقصان در مهارت‌های هوش هیجانی با استعمال دخانیات، افسردگی و خشونت کودکان بی‌ارتباط نبوده است. برای نمونه شواهد نشان می‌دهند برای پسرها تابع امیال آنی بودن در خردسالی، احتمال بزهکاری و خشونت را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد و برای همه کودکان، ناتوانی در مهار اضطراب و افسردگی، احتمال استفاده از مواد مخدر را در مراحل بعدی زندگی بیشتر می‌کند.

والدین باید خود بیاموزند که چگونه احساساتشان را نشان دهند و آن را ابراز کنند تا دیگران قادر به درک آن باشند و این‌که چگونه اشتباهات خود را به عهده بگیرند و بابت آنها عذرخواهی کنند

همچنین ناتوانی کودکان در تشخیص حالت‌های هیجانی چهره دیگران می‌تواند مستقیما با دشمنی و پرخاشگری آنان مربوط باشد. چون کودکان پرخاشگر نسبت به کودکان غیرپرخاشگر دشمنی بیشتری در دیگران مشاهده می‌کنند. برعکس، کودکانی که در تشخیص هیجان‌ها مهارت بیشتری دارند، دارای ارتباطات اجتماعی مثبت‌تری هستند. در واقع آموختن سواد هیجانی به کودکان، تاثیر مثبتی بر جنبه‌های زندگی‌ دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذارد، زیرا دانش‌آموزانی که از نظر هیجانی قادرند روابط اجتماعی مطلوبی را در مدرسه ایجاد کنند، در محیط مدرسه احساس راحتی بیشتری دارند، حمایت معلمان و همکلاسی‌های خود را بیشتر جلب می‌کنند و دلبستگی سالم‌تری نسبت به مدرسه در آنان شکل می‌گیرد.

نقش والدین

ما به عنوان والد می‌توانیم پسرانمان را برای ارتقای هوش هیجانی و زندگی عاطفی‌شان تشویق و حمایت کنیم. برای نمونه می‌توانیم با یک سیستم حمایتی قوی باعث شویم آنها ارتباطات بین فردی خود را تقویت کنند.

والدین به این ترتیب می‌توانند به پسران خود کمک کنند تا بدون خشونت و عصبانیت با اطرافیان خود رفتار کنند. بدون از یاد بردن خود، مهربان باشند و بدون از دست دادن حق خود، سخاوتمند باشند. والدین لازم است به پسرانشان کمک کنند تا انتظارات جامعه را از یک پسر جوان بخوبی بشناسند. این انتظارات که اغلب از سوی والدین به پسران القا می‌شود و والدین آن را از راه‌های موفقیت پسرشان می‌دانند، گاه بر شانه‌های پسران بشدت سنگینی می‌کند. پس والدین بهتر است ابتدا انتظارات پسرشان را از زندگی بپرسند و بعد از آن از انتظارات و خواسته‌های خود سخن بگویند. ما به عنوان پدر و مادر می‌توانیم پسرانمان را در کشف ابعاد هیجانی وجودشان و آنچه آنها را هیجان‌زده می‌کند، حمایت و تشویق کنیم.

علایق فرزندان ما بسیار متنوع و ناپایدارند، آنها گاه بشدت به چیزی علاقه‌مند می‌شوند و ناگهان علاقه‌شان را از دست می‌دهند. والدین می‌بایست از پسرانشان بپرسند که در مورد چه چیزی ناگهان هیجان‌زده می‌شوند، سپس آنها را ترغیب کنند که در مورد آنها حرف بزنند. اگر به عنوان والد احساس می‌کنید که پسرتان از لحاظ هیجانی در حال فاصله گرفتن از شماست، لازم است راهی پیدا کنید تا مجددا ارتباط برقرار شود.

به نظر می‌رسد والدین باید خود بیاموزند که چگونه احساساتشان را نشان دهند و آن را ابراز کنند تا دیگران قادر به درک آن باشند و این‌که چگونه اشتباهات خود را به عهده بگیرند و بابت آنها عذرخواهی کنند و هوش هیجانی را رشد دهند تا بتوانند هرچه بهتر با نیازهای عاطفی پسران هماهنگ شوند. امروزه در برخی خانواده‌ها شاید به جرات بتوان گفت پسر خانواده هیچ‌گاه از پدر خود جمله دوستت دارم را نشنیده است.

پسران هم دل نازکند

برای بسیاری از پدران کلمات دوست داشتن (نسبت به پسران)‌ براحتی ادا نمی‌شود، غافل از این که با انجام این کار خود را از فرزندشان دور می‌سازند. معمولا والدین این کار را ناآگاهانه انجام می‌دهند، اما لازم است به دنبال روش‌هایی باشند تا خود را به پسران نزدیک‌تر سازند. برای نمونه ما می‌توانیم با انجام دادن برخی کارها آن هم به طور غیرمستقیم با پسرانمان در ارتباط باشیم، با آنان بازی کنیم، طرف مشورت قرار دهیم یا با انجام برخی فعالیت‌ها تشویقشان کنیم و با پایبندی نسبت به زمانی که به آنان اختصاص می‌دهیم نشان دهیم که بیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارند و به همین دلیل است که تمایل داریم در این زمان با آنها باشیم و این لحظات را با آنها تقسیم کنیم.

پسران نیز به اندازه دختران نیاز دارند تا به آنها گفته شود دوستشان دارند و ابراز نکردن آن صرفا به این علت نیست که والدین به پسر خود علاقه‌ای ندارند. درواقع فرهنگ موثر به طرز رفتار با پسران، والدین را به جایی می‌رساند که قادر نیستند نسبت به فرزند پسر خود ابراز علاقه نمایند.

کم هزینه ترین لذت های زندگی

 

کم هزینه ترین لذت های زندگی
 
۱٫ گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

۲٫ سعی کنیم بیشتر بخندیم.

۳٫ تلاش کنیم کمتر گله کنیم.

۴٫ با تلفن کردن به یک دوست قدیمی، او را غافلگیر کنیم.

۵٫ گاهی هدیه*هایی که گرفته*ایم را بیرون بیاوریم و تماشا کنیم.

۶٫ بیشتر دعا کنیم.

۷٫ در داخل آسانسور و راه پله و… با آدمها صحبت کنیم.

۸٫ هر از گاهی نفس عمیق بکشیم.

۹٫ لذت عطسه کردن را حس کنیم.

۱۰٫ قدر این که پایمان نشکسته است را بدانیم.

۱۱٫ زیر دوش آواز بخوانیم.

۱۲٫ سعی کنیم با حداقل یک ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم.

۱۳٫ گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

۱۴٫ با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

۱۵٫ برای انجام کارهایی که ماه ها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه*ریزی کنیم!

۱۶٫ از تفکر درباره تناقضات لذت ببریم.

۱۷٫ برای کارهایمان برنامه*ریزی کنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته شاید کار مشکلی باشد!

۱۸٫ مجموعه*ای از یک چیز (تمبر، برگ، سنگ، کتاب و… )برای خودمان جمع*آوری کنیم.

۱۹٫ در یک روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.

۲۰٫ گاهی در حوض یا استخر شنا کنیم.

۲۱٫ گاهی از درخت بالا برویم.

۲۲٫ احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.

۲۳٫ گاهی کمی پابرهنه راه برویم!

۲۴٫ بدون آنکه مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی کنیم.

۲۵٫ وقتی کارمان را خوب انجام دادیم مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یک بستنی بخریم و با لذت بخوریم.

۲۶٫ در جلوی آینه بایستیم و خودمان را تماشا کنیم.

۲۷٫ سعی کنیم فقط نشنویم، بلکه به طور دقیق گوش فرا دهیم.

۲۸٫ رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم.

۲۹٫ وقتی از خواب بیدار می*شویم، زنده بودن را حس کنیم.

۳۰٫ زیر باران راه برویم.

۳۱٫ کمتر حرف بزنیم و بیشتر گوش کنیم.

۳۲٫ قبل از آن که مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش کنیم و مراقب تغذیه خود باشیم.

۳۳٫ چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و… را یاد بگیریم.

۳۴٫ اگر توانستیم گاهی کنار رودخانه بنشینیم و در سکوت به صدای آب گوش کنیم.

۳۵٫ هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.

۳۶٫ احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نکنیم.

۳۷٫ به دنیای شعر و ادبیات نزدیک تر شویم.

۳۸٫ گاهی از دیدن یک فیلم در کنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.

۳۹٫ تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه کنیم.

۴۰٫ از دانسته های خود، دیگران را نیز در استفاده از آنها شریک بدانیم. ممکن است فردا دیر باشد.

 

دلیل فراموشی مشخص شد!

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مغز ما اطلاعات قدیمی‌خود را پاک می‌کند تا جا برای اطلاعات جدید فراهم شود.
دانشمندان معتقدند این یافته جدید به فهم این که چگونه اطلاعات حافظه کوتاه‌مدت پاک می‌شوند می‌تواند راز چگونگی ایجاد شدن آن‌ها را در مرحله اول حل کند
.
دانشمندان قبلا به این نتیجه رسیده بودند که ما ممکن است مقداری از اطلاعات قدیمی‌خود را بیرون بریزیم تا جا برای اطلاعات جدید‌تر فراهم کنیم ، اما اثبات این تئوری مشکل بود.تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مواد شیمیایی در مغز انسان به طور فعال حافظه کوتاه مدت را پاک می‌کنند و زمانی که مغز ما با به یکباره با حجم انبوهی از اطلاعات روبه رو می‌شود میزان فعالیت این مواد افزایش پیدا می‌کند.
یی ژونگ از دانشگاه سینگوآ در پکن که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت : یاد گرفتن شکل‌گیری بیوشیمیایی حافظه را فعال می‌کند.مغز ما نیاز دارد اطلاعات قدیمی‌خود را حذف کند تا جا برای اطلاعات جدید پیدا شود.ما متوجه شدیم فراموش کاری قسمتی از فعالیت حافظه انسان است.
این یافته‌ها به دانشمندان کمک خواهد کرد تا متوجه شوند مغز انسان چگونه اطلاعات را در حافظه ذخیره می‌کند.
خاطرات توسط پروتئینی در بدن به نام Rac حذف می‌شوند.زمانی که فعالیت این پروتئین متوقف می‌شود ، مغز اطلاعات را برای مدت بسیار طولانی‌تری در خود ذخیره می‌کند.
زمانی که شما سعی می‌کنید مقدار زیادی از اطلاعات را به یکباره به ذهن خود بسپارید، Rac با سرعت بیش‌تری تولید می‌شود تا با پاک کردن اطلاعات فضای بیش‌تری را برای اطلاعات جدید فراهم کند.

 

نمایشنامه  بازي  اثر ساموئل بكت

عنوان اثر :  بازي

موضوع :  نمایشنامه

نويسنده  :  ساموئل بكت

مترجم     :  دكتر منوچهر لمعه

فرمت      :  Adobe Acrobat Reader .PDF

 

 

منبع: http://www.farsiebook.com/ 

نمایشنامه من همسر خودم هستم اثر داگ رايت

عنوان اثر :  من همسر خودم هستم

موضوع :  نمایشنامه

 

نويسنده  :  داگ رايت

مترجم     :  آراز بارسقيان

فرمت      :  Adobe Acrobat Reader .PDF

 

توضيحات :  يکی از بهترين نمايشنامه های تک پرسوناژ جهان.

 

 

 

منبعhttp://www.farsiebook.com/

 

 

 

 

ضرب المثل هاي ايراني

ضرب المثل هاي ايراني

 

 

منبع:    http://www.farsiebook.com/

دانلود آهنگ مريم با صداي آرتين

دانلود آهنگ مريم با صداي آرتين


 

 

ادامه نوشته

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است. قانون اساسی تعریف کنندهٔ اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه، و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور، و تعیین و تضمین کنندهٔ حقوق شهروندان کشور است. هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

به عبارت دیگر، قانون اساسی قانون تعیین کننده نظام حاکم است، قانونی که مشخص می‌کند قدرت در کجا متمرکز است، روابط این قدرت حاکم با آزادی ها و حقوق افراد ملت چگونه است و این قوای حاکمه اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه چه اقتدارات و مسئولیت هایی در برابر ملت دارند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ تهیه شد، و پس از دریافت رای اکثریت مردم کشور در همه ‏پرسی روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی به رسمیت رسید.

 

 

اهمیت آشنایی هر شخص با قانون اساسی کشورش بر هیچ کسی پوشیده نیست . از این رو برای شما دوستان عزیز ، کتاب الکترونیک  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را آماده کرده ایم ، که شامل نسخه مخصوص رایانه و نسخه مخصوص تلفن همراه (فانون همراه) است .

 

مجموعه قانون همراه شامل کلیه قوانین حقوقی و کیفری

مخصوص موبایل با فرمت برنامه ی موبایل JAR
با امکان جستجوی پیشرفته

بسته حقوقی:
نسخه قانون اساسی
نسخه نهایی قوانین مدنی ( شامل سه جلد : جلد اول اموال ، جلد دوم :
اشخاص ، جلد سوم : ادله اثبات دعوی ، آئین دادرسی و اجرای احکام مدنی ، امور حسبی و
خانواده ، وکالت ، اجاره ، تجارت ، کار و تامین اجتماعی ، بیمه ، اوقاف و قوه
قضائیه) بطور کامل

بسته کیفری :

الف – آئین دادرسی کیفری شامل: قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب ، قانون تشکیل
دادگاه ها

ب – قانون مجازات اسلامی ، اجرای محکومیت های مالی ، تشدید
مجازات ها ، دیوان کیفر ، انتقال مال غیر ، مواد مخدر ، استرداد مجرمین ، تعزیرات
حکومتی ، کنوانسیون توکیو ، آئین نامه اجرایی زندان ها ، قاچاق

داشتن این قوانین در موبایل میتواند در برخی اوقات راهنمای ما باشند .

——————————————————–

دانلود کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نام کتاب : کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (نسخه موبایل و کامپیوتر)

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۴۷

فرمت کتاب الکترونیک : pdf.* – *.jar

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

 دانلود کتاب الکترونیک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه پی دی اف – ۵۵۲ کیلوبایت

 دانلود کتاب الکترونیک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه فشرده شده (زیپ) – ۴۶۱ کیلوبایت

 دانلود قانون همراه  -  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه مخصوص موبایل (زیپ) – ۷۸۰

عجایب هفت‌گانه دنیا

عجایب هفت‌گانه دنیا

 

عجایب هفت‌گانه، به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود. این هفت اثر ظاهراً اولین بار توسط یک فنیقیایی یونانی‌الاصل به نام آنتیپاتروس در قرن دوم پیش از میلاد در یک کتاب ثبت شده‌است. مشخص نیست که این فرد خودش این آثار را دیده‌است یا نه. به هر حال آنچه مسلم است این است که وی در زمانی می‌زیسته که تمام این شاهکارهای هنری سالم و موجود بوده‌اند و او نمی‌خواست ویرانه‌ها را به همعصران خود معرفی کند.

عجایب هفتگانه عبارتند از هرم بزرگ جیزه، باغهای معلق بابل، نیایشگاه آرتمیس، تندیس زئوس، آرامگاه هالیکارناسوس، تندیس غول‌پیکر رودس و فانوس دریایی اسکندریه .

نکته دیگر در مورد این آثار انتخاب عدد هفت برای تعداد آنهاست. دلیل این امر هم مقدس بودن این عدد است. عدد هفت چه در گذشته و چه در حال، برای انسان محترم و مقدس بوده بطوریکه تقریباً در هر گونه تقسیم بندی به این عدد توجه شده‌است. مانند هفت روز هفته، هفت هنر، هفت خدای یونان باستان و…

 

در این کتاب الکترونیک مصور شما به طور کامل و جامع با شگفتی های هفت گانه جهان آشنا خواهید شد . شما می توانید این کتاب الکترونیکی را به صورت رایگان و مستقیم دانلود نمایید .

---------------------------------------------------------

نام کتاب : آشنایی با عجایب هفت گانه جهان

زبان : فارسی

تعداد صفحات : ۵۳

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

------------------------------------------------------------

 دانلود – ۲٫۲۵ مگابایت

 پسورد : www.txt.ir

هوای رفتن

هوای رفتن


می خوام یه قصری بسازم

پنجره هاش آبی باشه

من باشم و تو باشی و

یه شب مهتابی باشه

امشب می خوام از آسمون

یاسهای خوشبو بچینم

امشب می خوام عکس تو رو

تو خواب گل ها ببینم

کاشکی بدونی چشمات رو

به صد تا دنیا نمی دم

یه موج گیسوی تو رو

به صد تا دریا نمی دم

کاش تو هوای عاشقی

همیشه پیشم بمونی

از تو کتاب زندگی

حرفای رنگی بخونی

حتی اگه دلت نخواد

اسم تو ، تو قلب منه

چهره تو یادم میاد

وقتی که بارون می زنه

امشب می خوام برای تو

یه فال حافظ بگیرم اگر که خوب در نیومد

به احترامت بمیرم

امشب می خوام رو آسمون

عکس چشات رو بکشم

اگر نگاهم نکنی

ناز نگات رو بکشم

می خوام تو رو قسم بدم

به جون هر چی عاشقه

به جون هر چی قلب صاف

رنگ گل شقایقه

یه وقتی که من نبودم

بی خبر از اینجا نری

بدون یه خداحافظی

پر نزنی تنها نری

وقتی که اینجا بمونی

بارون قشنگ و نم نمه

هوای رفتن که کنی

مرگ گلهای مریمه

 

زیر درخت آرزو

زیر درخت آرزو

 

می خوام یه قصری بسازم پنجره هاش آبی باشه

من باشم و تو باشی یک شب مهتابی باشه

می خوام یه کاری بکنم شاید بگی دوسم داری

می خوام یه حرفی بزنم که دیگه تنهام نذاری

می خوام برات از آسمون یاسای خوشبو بچینم

می خوام شبا عکس تو رو تو خواب گل ها ببینم

می خوام که جادوت بکنم همیشه پیشم بمونی

از تو کتاب زندگیم یه حرف رنگی بخونی

امشب می خوام برای تو یه فال حافظ بگیرم

اگر که خوب در نیومد به احترامت بمیرم

امشب می خوام تا خود صبح فقط برات دعا کنم

برای خوشبخت شدنت خدا خدا خدا کنم

امشب می خوام رو آسمون عکس چشات رو بکشم

اگه نگاهم نکنی ناز نگاتو بکشم

می خوام تو رو قسم بدم به جون هر چی عاشقه

به جون هر چی قلب صاف رنگ گل شقایقه

یه وقتی که من نبودم بی خبر از اینجا نری

بدون یه خداحافظی پر نزنی تنها نری

یه موقعی فکر نکنی دلم واست تنگ نمیشه

فکر نکنی اگه بری زندگی کمرنگ نمیشه

اگه بری شبا چشام یه لحظه هم خواب ندارن

آسمونای آرزو یه قطره مهتاب ندارن

راستی دلت میآد بری بدون من بری سفر

بعدش فراموشم کنی برات بشم یه رهگذر

اصلا بگو که دوست داری اینجور دوست داشته باشم

اسم تو رو مثل گلا تو گلدونا کاشته باشم

حتی اگه دلت نخواد اسم تو تو قلب منه

چهره تو یادم می آد وقتی که بارون می زنه

ای کاش منم تو آسمون یه مرغ دریایی بودم

شاید دوسم داشتی اگه آهوی صحرایی بودم

ای کاش بدونی چشمات و به صد تا دنیا نمی دم

یه موج گیسوی تو رو به صد تا دریا نمی دم

به آرزوهام می رسم اگر که تو پیشم باشی

اونوقت خوشبخت میشم مثل فرشته ها تو نقاشی

تا وقتی اینجا بمونی بارون قشنگ و نم نمه

هوای رفتن که کنی مرگ گلهای مریمه

نگام کن و برام بگو بگوی می ری یا می مونی

بگو دوسم داری یا نه مرگ گلهای شمعدونی

نامه داره تموم میشه مثل تموم نامه ها

اما تو مثل آسمون عاشقی و بی انتها

 

نامه بی جواب

نامه بی جواب

 

سلام بهونه قشنگ من برای زندگی

آره باز منم همون دیوونه ی همیشگی

فدای مهربونیات چه مکنی با سرنوشت

دلم برات تنگ شده بود این نامه رو واست نوشت

حال من رو اگه بخوای رنگ گلای قالیه

جای نگاهت بد جوری تو صحن چشمام خالیه

ابرا همه پیش منن اینجا هوا پر از غمه

از غصه هام هر چی بگم جون خودت بازم کمه

دیشب دلم گرفته بود رفتم کنار آسمون

فریاد زدم یا تو بیا یا من و پیشت برسون

فدای تو! نمی دونی بی تو چه دردی کشیدم

حقیقت رو واست بگم به آخر خط رسیدم

رفتی و من تنها شدم با غصه های زندگی

قسمت تو سفر شد و قسمت من آوارگی

نمی دونی چه قدر دلم تنگه برای دیدنت

برای مهربونیات نوازشات بوسیدنت

به خاطرت مونده یکی همیشه چشم به راهته

یه قلب تنها و کبود هلک یه نگاهته

من می دونم همین روزا عشق من از یادت میره

بعدش خبر میدن بیا که داره دوستت میمیره

روزات بلنده یا کوتاه دوست شدی اونجا با کسی

بیشتر از این من و نذار تو غصه و دلواپسی

یه وقت من و گم نکنی تو دود اون شهر غریب

یه سرزمین غربته با صد نیرنگ و فریب

فدای تو یه وقت شبا بی خوابی خستت نکنه

غم غریبی عزیزم زرد و شکستت نکنه

چادر شب لطیف تو از روت شبا پس نزنی

تنگ بلور آب تو یه وقت ناغافل نشکنی

اگه واست زحمتی نیست بر سر عهد مون بمون

منم تو رو سپردم دست خدای مهربون

راستی دیروز بارون اومد من و خیالت تر شدیم

رفتیم تو قلب آسمون با ابرا همسفر شدیم

از وقتی رفتی آسمونمون پر کبوتره

زخم دلم خوب نشده از وقتی رفتی بد تره

غصه نخور تا تو بیای حال منم این جوریه

سرفه های مکررم مال هوای دوریه

گلدون شمعدونی مونم عجیب واست دلواپسه

مثه یه بچه که بار اوله میره مدرسه

تو از خودت برام بگو بدون من خوش میگذره ؟

دلت می خواد می اومدم یا تنها رفتی بهتره

از وقتی رفتی تو چشام فقط شده کاسه خون

همش یه چشمم به دره چشم دیگم به آسمون

یادت می آد گریه هامو ریختم کنار پنجره

داد کشیدم تو رو خدا نامه بده یادت نره

یادت میآد خندیدی و گفتی حالا بذار برم

تو رفتی و من تا حالا کنار در منتظرم

امروز دیدم دیگه داری من رو فراموش می کنی

فانوس آرزوهامونو داری خاموش میکنی

گفتم واست نامه بدم نگی عجب چه بی وفاست

با این که من خوب می دونم جواب نامه با خداست

عکسای نازنین تو با چند تا گل کنارمه

یه بغض کهنه چند روزه دائم در انتظارمه

تنها دلیل زندگی با یه غمی دوست دارم

داغ دلم تازه میشه اسمت و وقتی می آرم

وقتی تو نیستی چه کنم با این دل بهونه گیر

مگه نگفتم چشمات رو از چشم من هیچ وقت نگیر

حرف منو به دل نگیر همش مال غریبیه

تو رفتی و من غریب شدم چه دنیای عجیبیه

زودتر بیا بدون تو اینجا واسم جهنمه

دیوار خونمون پر از سایه ی غصه و غمه

تحملی که تو دادی دیگه داره تموم میشه

مگه نگفتی همه جا ماله منی تا همیشه

دلم واست شور می زنه این دل و بی خبر نذار

تو رو خدا با خوبیات رو هیچ دلی اثر نذار

فکر نکنی از راه دور دارم سفارش میکنم

به جون تو فقط دارم یه قدری خواهش میکنم

اگه بخوام برات بگم شاید بشه صد تا کتاب

که هر صفحه ش قصه چند تا درده و چند تا عذاب

می گم شبا ستاره ها تا می تونن دعات کنن

نورشونو بدرقه پکی خنده هات کنن

یه شب تو پاییز که غمت سر به سر دل می ذاره

مریم همون کسی که بیشتر از همه دوست داره


 

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای حسام یاریار به نام کنار تو

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای حسام یاریار به نام کنار تو

 

آهنگ حسام يار يار - كنار تو

 

ادامه نوشته

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای شادمهر عقیلی به نام آزادي

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای شادمهر عقیلی به نام آزادي

 

شادمهر عقيلي - آزادي

 

ادامه نوشته

دانلود ورژن جديد آهنگ تنهايي از گروه 0111

دانلود ورژن جديد آهنگ تنهايي از گروه 0111

 

ورژن جديد آهنگ تنهايي از گروه 0111



ادامه نوشته

آهنگ جديد و شاد از ساسي مانكن - تهرونو AL كن (كيفيت 192)

آهنگ جديد و شاد از ساسي مانكن - تهرونو AL كن (كيفيت 192)

ساسي مانكن - تهرونو ال اي كن

 

ادامه نوشته

دو کلید طلایی برای نفوذ در دل ها

دو کلید طلایی برای نفوذ در دل ها 




دانستن این که چه عواملی باعث افزایش روزافزون دوستی می شود ، در واقع به معنای در دست داشتن کلید ورود به اندرون خانه ی دلها ست. هر کس که این کلید را در اختیار داشته باشد و راه نفوذ در قلبها را بداند در واقع گنجینه ی دوستی را به چنگ آورده است. به راستی این کلیدهای طلایی که می توان در دل ها راه یافت و دوستی ها را با آن روز به روز زیادتر کرد چه هستند؟ در این مقاله با دو کلید مهم برای راهیابی به قلب دوستان خود آشنا می شوید:
1- ابراز علاقه و دوستی

محبت، رمز و راز زندگی است و بعضی از روان شناسان معتقدند که بسیاری از بیماری ها ی درونی فقط به خاطر فقدان محبت و سرکوب کردن عاطفه هاست.





دوستی و محبت دارای مراتبی است.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: خدای جهان آن کس را بیشتر از همه دوست دارد که به دوستان خود بیشتر از همه مهر بورزد. (1)
اگر می خواهیم محبوب دلها شویم باید دیگران را دوست بداریم. دیگران را دوست بداریم تا دیگران نیز ما را دوست بدارند. باید به آنان عشق بورزیم تا آنان هم به ما عشق بورزند. تنها از راه محبت و دوستی است که می توان مالک دل ها شد و در قلب ها نفوذ پیدا کرد. برای زیاد شدن دوستی و استحکام آن باید این محبت و علاقه را ابراز کرد و آن را با زبان و با عمل (یعنی با نیکی به او و نزدیکان و دوستداران او) نمایان کرد.

زیرا محبت هم چون آبی است که به جریان می افتد. این آب هم پاک است و هم پاک کننده. ابراز علاقه و محبت، هم بر دوستی می افزاید و هم نامهربانی ها را از بین می برد.

روزی امام باقر و امام صادق (علیه السلام) با گروهی در مسجد نشسته بودند. کسی از کنار آن ها رد می شد. یکی از اهل مجلس گفت: من این شخص را دوست دارم. اما باقر (علیه السلام) فرمود: اگر دوستش داری به او بگو و او را از دوستی و علاقه ی خود آگاه کن. این کار موجب دوام دوستی و تقویت پیوندها می شود.

وَ کانَ رسُولُ الله (ص): یَدعُو أصحابَهُ بِأحَبَّ أسمائِهِم تَکرمَهً لَهُم ولا یَقطَع لأحَدِ حَدیثَهُ.

رسول خدا(ص) یارانش را با نامی می خواند که بیشتر دوست می داشتند و سخن هیچ کس را قطع نمی فرمود.

تنها در سایه ی محبت و ارادت است که ناملایمات و لغزش ها و غفلت ها- که طبیعت بشر است- مزاحم دوستی نمی شوند و آتش گرم محبت همه ی ناملایمات را می سوزاند.

اگر کسی رادوست داری به او بگو و او را از دوستی و علاقه ی خود آگاه کن. این کار موجب دوام دوستی و تقویت پیوندها می شود.

2- تواضع

تواضع یکی از اصول مسلم اخلاقی است و انسان با تواضع می تواند بالاترین درجات را کسب نماید زیرا:

مَن تَواضَعَ رَفَعَةُالله.

هر کس فروتنی را پیشه سازد خداوند تعالی مقام او را بالا می برد.

اما آنچه که در اینجا مورد بحث ما است آن است که تواضع می تواند مایه ی تقویت دوستی شود. برعکس، هرگونه تکبر و بزرگ نمایی بین دوستان صمیمیت را از بین می برد و موجب تفرقه می شود.

ثَلاثُ تورثُ المَحَبَّة الدِّینُ و التَّواضُعُ و البَدَلُ

امام صادق (علیه السلام) می فرماید:

سه چیز دوستی را در پی دارد ، دینداری، فروتنی و بخشش.

و قال علی (علیه السلام):

ثَمَرَه التَّواضِعُ المَحَبَّه.

دوستی ثمره ی فروتنی و تواضع است.

نصر بن احمد سامانی به پسر خود وصیت کرد: ای فرزند! اگر اراده کرده ای که مملکتی را که ما با مشقّت فراوان به دست آورده ایم، برای تو بماند نه به خزانه اعتماد کن که مال در معرض زوال است و نه بر لشکریان دل ببند که مرد سپاهی منقلب الحال است بلکه تکیه بر بستر دوام مملکت و قیام حکم به دوستی و کرم نما و در تواضع بیفزا که دوستی و تواضع و کرم، خلایق را دلگرم می سازد و هر که صید دام محبت و تواضع گردد هرگز رهایی نیابد.

پس یکی از عوامل مهم تقویت دوستی تواضع و فروتنی است همان گونه که در حدیث شریف آمده است: هنگامی که شخص در مقابل دوستان خود تکبر کند ، با او اعلام جدایی کرده و امام رضا(علیه السلام) نیز یکی از آداب رفاقت را تواضع دانسته:

إصحَبِ الصِّدیقَ بالتَّواضُع و العَدُّوِّ بالتَّحَرُّز و العامَّه باالبُشر.

با دوست فروتنی و با دشمن احتیاز و با عامه ی مردم با خوشرویی همراهی کن.

از یکی از علمای معاصر نقل شده است که در یکی از نیمه شب ها وی از خواب بیدار می شود و حس می کند که صدایی از داخل حیاط می آید. بیرون می رود و می بیند که دزدی آمده و میوه های باغچه را جمع کرده ولی طوری سنگین است که نمی تواند آن را بلند کند و به دوش بیندازد. ایشان خیلی آهسته وارد حیاط می شود و بدون آنکه آن شخص متوجه شود، کمک می کند تا وی گونی را بلند کند و بر دوش بگذارد.

ناگهان دزد متوجه می شود که شخص آمده. نگاه می کند و می بیند که آن جناب است. ابتدا عذرخواهی می کند اما آن عالم در جواب با کمال ادب و تواضع به ایشان می فرماید: خیر آقا، شما به منزل پدرتان آمده اید و نیازی به گرفتن اجازه ندارید و با اصرار زیاد وی را مجبور می کند میوه ها را با خود ببرد.

فردای آن روز دزد به محضر این عالم می آید و توبه می کند و از آن پس انسانی مومن و پرهیزکار می شود.

آری اگر تواضع و ادب چنین در روحیات اشخاص خلافکار تاثیرگذار است قطعاً اثر آن در جان و روح دوستان با ایمانی که برای زندگی خود دوستی و محبت و ارادت را برگزیده اند به مراتب بیشتر و عمیق تر است.

بنابراین تا می توانیم به دیگران محبت کنیم و با ادب و احترام در دل ها وارد شویم.

پی نوشت ها:

1- المحجه البیضاء، ج 2، ص 155

2- بحارالانوار، ج 78، ص 229

3- بحارالانوار، ج 78، ص 229

4- غررالحکم، ص 249

5- بحارالانوار، ج 78، ص 356

اگه همه چی زیپ داشت اینجوری بود !!!

اگه همه چی زیپ داشت اینجوری بود !!!

 

 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی
 FarSpatogh.COm  - گروه سرگرمی

 

منبع:فارس پاتوق   http://www.farspatogh.com/ 

لالایی

لالایی خیالت یک عمر خوابمان کرد

آنقدر گریه کردیم شب گریه آبمان کرد

رنجور و بی گلایه از هرچه رنج دیدیم

یک عمر قطره قطره پای دلت چکیدیم

گفتی به رنگ نوری از هرچه زشت دوری

گفتی که بی غروری پای دلم صبوری

ما را به باد دادی با خوابهای شیرین

رفتی خبر نداری از آشنای دیرین

ای بی وفا چه کردی با این وجود خسته

چیزی نمانده از ما جز یک دل شکسته

در شوره زار عشقت آواره شد جوانی

یک شب وفا نکردی شعری زما بخوانی

 

درباره الی با ۶۸ فیلم رقابت می‌کند

فیلم سینمایی «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی تنها نماینده سینمای ایران در میان ۶۹ فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جایزه گلدن گلوب است.


به گزارش ورایتی و اسکرین دیلی ، فیلیپ برگ رئیس انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود اسامی ۶۹ فیلم برگزیده را برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز معتبر گلدن گلوب اعلام کرد که نماینده سینمای ایران در اسکار هشتاد و دوم یکی از فیلم‌های برگزیده است.

رقابت ۶۹ فیلم خارجی‌زبان برای دریافت جایزه گلدن گلوب در نوع خود یک رکورد برای این جوایز محسوب می‌شود که پس از اسکار معتبرترین جایزه در صنعت سینمای جهان است. اسامی پنج نامزد نهایی بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان روز ۱۵ دسامبر و مراسم اهدای جوایز ۱۷ ژانویه ۲۰۱۰ برگزار می‌شود.

در جوایز گلدن گلوب برخلاف مراسم اسکار منعی برای حضور چند فیلم از یک کشور وجود ندارد و به همین دلیل از کشورهای مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، هند و… بیش از یک نماینده برگزیده شده‌اند. از سینمایی آسیا کشور کره جنوبی با دو فیلم “مادر” و “تشنگی” برای گلدن گلوب رقابت می‌کند و ایران، ژاپن و چین هر کدام یک نماینده دارند.

“باریا”، “آجامی”، “لبنان”، “آغوش‌های گسسته”، “شهر زندگی و مرگ”، “رقصنده و دزد”، “بهشت غرب است”، “دختری با خالکوبی اژدها”، “من مادرم را کشتم”، “رود لندن”، “مکس مانوس”، “پلیس، صفت”، “راز چشم‌هایشان” ، “سامسون و دلیله”، “وینچره”، “زمستان در زمان جنگ” و “روبان سفید” جدیترین رقبای “درباره الی” برای نامزدی جایزه گلدن گلوب هستند.

چهارمین فیلم فرهادی در مقام کارگردان داستان سفر سه روز چند خانواده به ویلایی در شمال ایران است که سفر آنها با ناپدید شدن یکی از اعضای گروه به ماجرایی وحشتناک تبدیل می‌شود.

“درباره الی” در جشنواره فیلم برلین خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را برد و در چند جشنواره و مراسم سینمایی دیگر درخشیده است.